för 47 minuter sedan
Trådstartare
Liten update.
Kollade timing igår och allt verkar linjera upp som det ska. Tog ut vet solenoiderna och testade de och de funkar. Den ena ha lite glapp i sig och den slår även lite svagare en den andra. Silen till solenoiderna var helt trasig och spännaren helt kärvad. Kan detta vara något som orsakar symptomen jag haft. Känner att ett kedjabyte är rätt så omfattande och vill inte göra ett byte i onödan. Är det värt att testa byta ovan nämnda komponenter innan jag konstaterar att kedjan måste bytas.
Edit: den ena ställaren till kammen, avgassidan, kan ställa mycket mindre än insugssidan. Är detta något som är vanligt eller är det fel?
Om jag nu ska vara sån så behöver jag egentligen bara ha bilen under juni och typ halva juni månad då jag ska sommarjobba. Sedan ska jag rycka in i lumpen juli månad.
Så ett kedjebyte hade kunnat vara bra oavsett då jag inte vet när den byttes senast, men hade jag kunnat komma undan det under denna period hade det varit smutt. Tänkte även kolla om man kan mäta kedjan på något sätt så man kan avgöra om den är sträckt.
Senast redigerat av R32liteversion (för 37 minuter sedan)