2849
Sök

Föredrar du V8 eller föredrar du annan motor??

296 Inlägg
2 november 2008
#21
bjoorniiee skrev:
sen tycker jag att wankel låter rätt coolt .. : )

Ja gärna 4-skivig också smile


"Unloaded"
1 557 Inlägg
2 november 2008
#22
Åh Mazda 787B, du finns alltid i våra hjärtan, vårat trånande efter ditt vrålande lever vidare i generationer <3

"When innovation meets passion!"

RMR-Crew
478 Inlägg
2 november 2008
#23
Bugattis V16.

Dubbelt så manligt jämfört med en V8.
Senast redigerat av kawiZz (2 november 2008)

174 Inlägg
2 november 2008
#24
Turboladdad boxerfyra med fria andningsvägar och antilag på väg nerför en bergig småväg så smattrandet ekar längs klipporna, självklart med olika längd på grenrören! cool


Masterworks
2 november 2008
#25
V8 med kompressor! cool

ElectroRaggare
886 Inlägg
2 november 2008
#26
finns det andra motorer än V8:or...? tongue big_smile
Senast redigerat av NxV (2 november 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

782 Inlägg
2 november 2008
#27
Jag har kompressormatad v8a i sommarbilen och v8a diesel i åretruntbilen samt kör scania varje dag (iof bara med 6a) och skulle nog påstå att en rak 6a är manligast då jag har kollat för mycket på youtube på kenworth och peterbilt.

Pratar man trimmade motorer så är en gjutjärns v8a det som väcker mest känslor och ger mest pulver.
Pratar man originalmotorer så föredrar jag raka 6or el raka 8or.


1 571 Inlägg
2 november 2008
#28
http://www.youtube.com/watch?v=AxdZRVg2diE

Rak åtta! hehe

Helt otroligt att en stor Duesenberg kunde göra 0-100 på 8s på 1920talet. Fast de var ju inte billiga.
Senast redigerat av henrikh (2 november 2008)

482 Inlägg
2 november 2008
#29
Finns inget grymmare än en 4-rotor wankel cool ... Annars så är turboladdad diesel v6a/v8a/v10a/v12a riktigt manligt wink

Jodå... Så är det serru!

7 120 Inlägg
2 november 2008
#30
Högvarvande, totalgalna raka 4or och 6or!

Ace Ventura
1 240 Inlägg
1 396 Inlägg
2 november 2008
#32
Köra eller lyssna på?

V8 att lyssna på, turbo att köra... Oväntat? haha...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

7 120 Inlägg
2 november 2008
#33
NiclasT skrev:
Köra eller lyssna på?

V8 att lyssna på, turbo att köra... Oväntat? haha...

smile

Snål gnällspik
402 Inlägg
2 november 2008
#34
1-cylindrig tändkulediesel :-)  Ljudet för det första.
Men bilmotorer har för många cylindrar, inte underligt att de drar massor av bränsle. Färre cylindrar är bränsleeffektivare och 1 eller 2 cylindrar är det idealiska även för en bilmotor.
Tillverkarna gör med fler cylindrar eftersom det är lättare att undvika vibrationer, lite vibrationer på tomgång och då skulle kärringarna klaga! mad
Det är verkligheten, all bränslebesparingsiver och fina ord till trots... tongue
Senast redigerat av perzy (2 november 2008)

Volvo S80 2,9.

529 Inlägg
2 november 2008
#35
Helt klart en V8:a eller så en 2-taktare på 7/800 kubik med pipor! smile

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

950 Inlägg
2 november 2008
#36
Tja, om det måste vara V8, så blir det aldrig en amerikansk stödstångsspis. Då blir det någon europäisk variant. Den från Cayenne Turbo är frän, men helst en med platt vev som på en F1 motor. T.ex. Ferrari 430 Challenge Stradale. Vilket ljud!!!!

10 Inlägg
2 november 2008
#37
Alla motorer har en egen karaktär. Kombinera ljud och känsla så finns det många alternativ.

Subaru Impreza Gc8 Group-N Spec

Titel??
30 Inlägg
2 november 2008
#38
Överladdade V8:or FTW!

Gillar överladdade femmor (T5) o sexor (Överladdad R32) också.

\\ Original är för Gubb-jävlar! //

219 Inlägg
2 november 2008
#39
Sugtrimmad rak 6:a!!


Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 november 2008
#40
8 Liter + V10 + Twinturbo



Sök