2816
Sök

Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

434 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Den här bilden funkar ju faktiskt rätt bra att jobba med?
i alla fall för att kika på hur man skulle kunna göra sidorna,

men som sagt kommer bättre bilder,

den bilden funka inge bra, imorgon kommer bättre bilder
Senast redigerat av Onlyrobin (24 december 2008)

872 Inlägg
25 december 2008
jag kan oxå photoshoppa lite om du vill?

If its too loud you are too old!

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Går den här bilden och göra någonting utav?

http://i43.tinypic.com/2ryhf68.jpg

Jag ska ut till garaget på några timmar o ta lite kort,

Jag lägger in lite bilder på hur fronten ser ut också,
jag vill dock ha den photoshoppat så det blir en helkaross:)
ala formel ett:)

Såhär ser fronten ut som jag har nu i alla fall,
sidorna måste bli custom gjorda eftersom att jag har tanken ivägen samt en motor som sitter på fel stället:D

http://i40.tinypic.com/351bhv7.jpg

872 Inlägg
25 december 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/84494/527488_341vcw.jpg
test

kan du va lite mer exakt på hur du vill ha den?

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
998cc skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/84494/527488_341vcw.jpg
test

Haha vad coolt:) jag är värdelös på datorer så jag är oerhört tacksam att ni vill hjälpa till:)

Jag vill ha ett rent racestuk!

Lite aerodynamiskt:)

Jag har inte funderat på någon exakt form, lite åt F1 hållet,

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Fronten kommer behålla sin form om vi säger så. så du/ni kan ju utgå från det.

872 Inlägg
25 december 2008
Onlyrobin skrev:
998cc skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/84494/527488_341vcw.jpg
test

Haha vad coolt:) jag är värdelös på datorer så jag är oerhört tacksam att ni vill hjälpa till:)

Jag vill ha ett rent racestuk!

Lite aerodynamiskt:)

Jag har inte funderat på någon exakt form, lite åt F1 hållet,

siter inte stolen till vänster? om man då behåller fronten så måste man ju lägga "cabinen snett" när du är upppe i lite speed och vinden tar värkan kommer inte det ge ganska jobbiga resulat, typ som en vinga som vrider eller svänger karten?

behöver bidler raktframifrån och uppifrån så jag vet hur delarna sitter
Senast redigerat av 998cc (25 december 2008)

872 Inlägg
25 december 2008
F1 stuket e lite svårt att få till eftersom baktil så skiljer det sej väligt mycket eftesom inget finns något bakom stolen och motorn är bredvid. och fronten vill du ju ha kvar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/84494/527600_ahkowg.jpg
test 2 carbon
Senast redigerat av 998cc (25 december 2008)

carsound.se
244 Inlägg
25 december 2008
Riktigt spännande projekt! Kommer bli kul att få se den i verkligheten framöver.

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Klockrent:)

Det är bra att ha någonting att gå efter då man skall börja tillverka karossen,

Stolen sitter ganska mkt åt vänster,

Orginal fronten hade jag tänkt utgå efter då den är gjord för karten samt att den ser väldigt bra ut,
den kommer dock smälta in i den nya karossen,

Low is a lifestyle
956 Inlägg
25 december 2008
De är 5" fälgar utan "avkrängnins" skruvar?

Kan bli problem. speciellt utan dom skruvarna som sitter längst ut på fälgen och håller kvar däcken på plats

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Geiros skrev:
De är 5" fälgar utan "avkrängnins" skruvar?

Kan bli problem. speciellt utan dom skruvarna som sitter längst ut på fälgen och håller kvar däcken på plats

Det blir säkert problem:)

Blir det problem så får man fixa till det, men jag har nyss köpt fälgar+däck nytt så jag har ingen lust att byta dom nu, men blir det strul så får jag byta ,

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Första bidraget mottaget!smile

Från Kofoten Mr Carsound.se

350:-

tackar och tar emot,

Har än så länge inte sett mer dock så har det varit massa helger kanske är någon mer som har bidragit:)

Hoppas och ser fram emot att så många som möjligt skickar in en 10:- där eller 20:- ju mer det blir desto tokigare kommer bygget bli.

Jag har kontakter för att kunna bygga mycket i kolfiber o.s.v men det kostar ju som sagt mycket pengar
så alla bidrag små som stora är otroligt välkommna och allting kommer redovisas här på garaget.

Mvh//Robin

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Bilder för dom som vill Photoshoppa lite

http://i39.tinypic.com/20gcydc.jpg
http://i39.tinypic.com/10qyxpk.jpg

http://i40.tinypic.com/2h3r6du.jpg
http://i41.tinypic.com/a337mx.jpg
Senast redigerat av Onlyrobin (25 december 2008)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
25 december 2008
Om man kollar på din Supra här på garaget kan man läsa följande: "Ny motor inför 2009!"
Har du råd att bygga en ny motor till nästa år ska du inte sitta här och snylta pengar.

Vissa försvarar dig här men jag fattar verkligen inte varför. ALLA som bygger projektbilar hamnar i situationen då pengarna börjar försvinna.
Man jobbar ihop pengar, det är en dyr hobby helt enkelt.

Och till alla jubelidioter som kommer påstå att jag är avundsjuk, nej. Jag har mina leksaker och projekt.

Mvh. David.
PS. Lycka till.

Bygger rolig bil. :)

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Torlejf skrev:
Om man kollar på din Supra här på garaget kan man läsa följande: "Ny motor inför 2009!"
Har du råd att bygga en ny motor till nästa år ska du inte sitta här och snylta pengar.

Vissa försvarar dig här men jag fattar verkligen inte varför. ALLA som bygger projektbilar hamnar i situationen då pengarna börjar försvinna.
Man jobbar ihop pengar, det är en dyr hobby helt enkelt.

Och till alla jubelidioter som kommer påstå att jag är avundsjuk, nej. Jag har mina leksaker och projekt.

Mvh. David.
PS. Lycka till.

Till och börja med så har jag sålt Supran för ett halvår sedan,
köpt en betydligt billigare bil och börjat med detta projekt?
det är väl okej med tidigare ägda bilar? läste det för ett tag sedan,
Vad är problemet?

Du verkar inte förstå? även om jag hade haft fullsmetat med pengar på kontot så kanske det inte är det första man kommer på jaa! jag bygger en kart med en r6 motor för så mycket pengar jag kan,
att det är dyrt att bygga bil/ andra projekt är jag väl medveten om, som du kanske ser så har jag byggt en Supra med det mesta på, men som sagt bara för att jag hade pengar och råd till det då behöver ju inte betyda att jag har densamma med ekonomin nu? det är 1.5 år sedan jag byggde den,
jag ber bara om lite hjälp på traven, men ska du börja med nått detektivarbete och kolla igenom vilka bilar jag haft osv så visst jag har haft bilar som inte varit gratis so what?

Skicka mig ett pm om du är missnöjd med nånting istället för o kleta ner tråden,

och som jag sagt tidigare, det är helt frivilligt,

och jag blir inte sur ifall folk vill ytta sig och tycka om saker och ting det är ju så det är på forum.
det är helt okej för mig, men är någon väldigt missnöjd med hur jag beteer mig på forumet frågar om bidrag etc så skicka ett pm istället.

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Sen när jag byggde Supran så var det ju för ett helt annat andamål också,

men som sagt ifall att folk tycker att det är en fruktansvärt dum ide att be om Spons från privatpersoner så får jag plocka bort den infon,

jag tycker ju dock det är samma som att söka spons på annat håll.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
25 december 2008
Onlyrobin skrev:

men som sagt ifall att folk tycker att det är en fruktansvärt dum ide att be om Spons från privatpersoner så får jag plocka bort den infon,

När ett företag sponsrar en bilbyggare får dom tillbaka sina pengar med råge i form av reklam/nya kunder.
En privatperson får inte ett skit tillbaka.

Nu ska jag vara tyst.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

434 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Torlejf skrev:
Onlyrobin skrev:

När ett företag sponsrar en bilbyggare får dom tillbaka sina pengar med råge i form av reklam/nya kunder.
En privatperson får inte ett skit tillbaka.

Nu ska jag vara tyst.

Mvh. David.

Jag förstår hur du tänker, men det är som sagt helt frivilligt, det dom personerna får tillbaka är en väl uppdaterad läsbar och förhoppningsvis intressantare tråd,
det är som tanken med allt att kunna göra det så bra som möjligt,

Men men nu lämnar vi det, vi har alla våra åsikter.

God jul o gott nytt år på er alla! 2009 ser ut att bli ett bra år.

495 Inlägg
25 december 2008
Att ni orkar hålla på! han tjatar inte om pengar, han säger att den som vill ge bidrag får göra det! det kanske finns folk som verkligen älskar detta projekt och vill se det så brutalt som möjligt (kolla på paintwork som sponsrar med en hellack!!!) och skänker lite pengar.  och vill man inte så gör man inte. är inte så mkt svårare! och det blir ju absolut inte bättre av att folk ska klanka ner på honom eller på detta projekt för det!

ja ser det bara onödigt att skriva i ens projekt tråd att man tycker det är dåligt att "tigga pengar" som ni vill uttrycka det, skit och skriv istället då. ingen får ut nått av att man ska skriva att man tycker det är fel att han skriver att den som vill lämna bidrag får göra det! och är det så illa så ska man väl inte vara i tråden och kolla heller då e!

ja har inte sponsrat med nå pengar och tänker inte heller så det är inte därför ja "försvarar" honom utan det är enbart onödigt att skriva nå såna där inlägg. det kan ni ta via pm isåntfall!

iaf så riktigt grymt projekt!! lycka till i förtsättningen!

mig <3 vtec = sant

Sök