Nyligen fått körkort - använda familjens bil eller köpa nytt?

gamlingen
31 december 2008 · 5 198 Inlägg

TenZer skrev:
Ang 5års prövotid så är det BULLSHIT! Någon försökte lura mig med den tidigare men ringde vv och kollade: 2år gäller

Varför kan inte folk ta reda på fakta innan dom börjar snacka massa skit som inte stämmer.. men klart.. allt som man läser är ju sant.. och speciellt som folk läser på massa forum..

Senast redigerat av gamlingen (31 december 2008)

weian Concordia res parvae crescent
31 december 2008 · 924 Inlägg

tänk igenom din situation när de gäller bil.
blir de ofta att ni ska ha bilen samtidigt lr är det bara du som använder bilen.

ja tycker att du/ni ska åka å titta på en bättre beganad som antingen du lr ni köper. så finns de två bilar ifall ni nu skulla behöva ha varsin bil. de verkar funka i och med att du skrev att du hade en ganska stor budget.

men om du nu fortsätter att köra familjens volvo så gå igenom alla försäkringspapper.
det ska stå med att du är brukare av bilen å om du är under 24 så måste de stå mä. fö om du smäller å de inte står mä i försäkringen att du är brukare av bilen så blir de jobbigt.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
decib3L Körv
31 december 2008 · 3 535 Inlägg

Kesler skrev:

FireTraXX skrev:

Kesler skrev:
Låter skumt, då jag hört att prövotidstiden ändrats till 5år..89:erna va sista genarationen med 2 år..de vad jag hört

EDIT Läste lite på nätet ang prövotiden..såg i flera forum att den ska ändras men att det har sagt nu i över 10 år..

Oavsett vad du hört så är prövotiden 2 år och det finns inga planer på att ändra den.
Det är vad jag fick för svar att en trafikpolis när jag ringde och frågade.

kul..då blir polarn glad när han får höra det, efter att jag lurat i honom 5års prövotid tongue

Men herregud.. Det är bara att titta på sitt eget körkort så ser man när prövotiden går ut.

Att det finns så mycket okunskap i denna världen :S


Nåväl, till trådskaparen säger jag som såhär: Om du vet att du kan behärska dig i trafiken och inte kör som en vilde så tror jag det funkar bra med föräldrarnas bil. Om inte så råder jag dig att skaffa en egen du kan köra sönder wink

Annars kan det här hända lol
https://www1.garaget.org/gallery/archive/43988/435115_qhgz0z.jpg

Senast redigerat av decib3L (31 december 2008)

Truckdriving Man
MariaC
31 december 2008 · 140 Inlägg

Beror ju på omständigheterna om du har råd att köpa egen eller inte.
Själv använde jag mammas saab 9-5 kombi när jag tagit körkort tyvärr kunde jag inte
ta det lungt körde som en ängel när mamma såg mig köra i väg sen när jag kom runt gathörnet
körde jag som en galning.

Körde slut koppling och bromsbelägg på 3 veckor och hon kunde inte förstå varför

Saab 9-5 (2005)
xorox_88 Smack that ass!!
31 december 2008 · 2 953 Inlägg

MariaC skrev:
Beror ju på omständigheterna om du har råd att köpa egen eller inte.
Själv använde jag mammas saab 9-5 kombi när jag tagit körkort tyvärr kunde jag inte
ta det lungt körde som en ängel när mamma såg mig köra i väg sen när jag kom runt gathörnet
körde jag som en galning.

Körde slut koppling och bromsbelägg på 3 veckor och hon kunde inte förstå varför

känner igen de dära med att köra som en ängel big_smile är själv så då de är morsans bil jag kör, hon blir alltid lika chockad när hon ska tanka bilen efter jag har kört den då de är ovanligt hög soppa förbrukning per mil tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
31 december 2008 · 857 Inlägg

decib3L skrev:
Men herregud.. Det är bara att titta på sitt eget körkort så ser man när prövotiden går ut.

Att det finns så mycket okunskap i denna världen :S[/url]

Var på körkortet står det när prövotiden går ut????

Det står bara när man tog det och när man senast förnya det/beställde ett nytt..

Hmm.. Okunskap var det..

xorox_88 Smack that ass!!
31 december 2008 · 2 953 Inlägg

g-man skrev:

decib3L skrev:
Men herregud.. Det är bara att titta på sitt eget körkort så ser man när prövotiden går ut.

Att det finns så mycket okunskap i denna världen :S[/url]

Var på körkortet står det när prövotiden går ut????

Det står bara när man tog det och när man senast förnya det/beställde ett nytt..

Hmm.. Okunskap var det..

precis. står inge om när prövotiden går ur på det

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Janken Driver
1 januari 2009 · 2 111 Inlägg

På baksidan av körkortet längst ner står det ett datum. I samma spalt som visar vilka behörigheter man har. Där har du det. Iallafall korrekt vad gäller mitt körkort och när min tid gick ut då.

Står:
100. (datum)

Men vi kanske har olika körkort...

Senast redigerat av Janken (1 januari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
-Akerfeldt-
1 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Janken skrev:
På baksidan av körkortet längst ner står det ett datum. I samma spalt som visar vilka behörigheter man har. Där har du det. Iallafall korrekt vad gäller mitt körkort och när min tid gick ut då.

Står:
100. (datum)

Men vi kanske har olika körkort...

Detta stämmer bra, så står det på mitt körkort med.

Att folk ska kläcka ur sig massa som inte stämmer...

xorox_88 Smack that ass!!
1 januari 2009 · 2 953 Inlägg

lurigt ställe.. 100. 20101203 står de på mitt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang