4407
Sök

Inga bromsar

7 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
det var en kall vintermorgon, en helt vanlig dag då jag skulle till jobbet men, någonting var fel, bilfanskapet hade inga bromsar, 
när man trycker ner bromsen så går den hur lätt som helst ner till golvet, min tanke var att den läckte någonstans,
upptäckte att det var ganska mycket bromsvätska runt abs enheten, som styr trycket till bromsarna,

min fråga är nu, kan det vara den som är sönder, och hur svårt/dyrt är det att byta den själv?

tack på förhand

peter

460 Inlägg
25 februari 2009
är det från abs enheten det läker eller är det från någon koppling till abs enheten?

7 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
tror det är enheten, verkar som det har runnit ut underifrån den, man kan inte se så bra,  jag har en liten bromsverkan ungefär samma krt som handbromsen ger i 70 km/h. detkonstiga är att det hände under en natt, dagen innan fungerade det som de skulle.

460 Inlägg
26 februari 2009
tvätta av den och kolla var det kommer ifrån.

Supraman
2 300 Inlägg
26 februari 2009
För mkt vatten i bromsvätskan som sen har frusit.
Samma sak om vattenledningarna har frusit i ett hus t,ex.
Spränger sönder kopplingar rör osv.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

7 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
jo jag ska plocka ner den, ta isär den, nästan mer nyfiken på att se vart problemet än, vad jag är på att laga den. surt att garaget är upptaget bara

Sök