1718
Sök

Vatten på golvet. (volvo 240)

149 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Hej. det är så att jag har insett att bilen läcker vatten. kan bara inte komma på vart.
Vattnet kommer bara in när bilen tvättas, aldrig när det ösregnar eller ligger mycket snö som sedan smälter. utan enbart när man spolar med slang.
det ligger bara vatten på förar sidan och kan ibland stå 5-6cm vatten. Ovanför mattan!
har provat det mesta så som att kolla dörrlister, hål i golvet, rutor och liknande.
satte även en kompis i bilen när jag sprutade på för fullt med vatten. Men han kunde inte se någon läcka. Vattnet kommer inte direkt när man spolar utan kan komma 5-10 minuter efter man tvättat klart. kan inte komma på vart de läcker. Har sök på forumet utan att hitta något jag inte redan har provat.

En teori som ej är testad är att det kommer in vatten genom luftintagen i bröstplåten, som sedan rinner vidare ner till just det utblåset vid förarfötterna. kan detta vara något?? (ska testa detta snarast.)

Tacksam för all hjälp jag kan få. smile

Mvh // Wille

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
3 mars 2009
Täppta hål i trösklarna kan ge det fenomenet ! Avrinningen till luftintaget går väl ner i tröskeln och är hålen täppta rinner vattnet in i bilen . Kolla om tröskeln är bytt för då kan dom svetsat igen avrinningarna . Då är det bara att borra nya hål så är problemmet borta .

Schipperke rules !

149 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
ok ska kolla detta:). tackar:)

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

Sök