4294
Sök

Handbroms Volvo 740-88

845 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Har nyss lämnat in bilen för byte av handbromsbackar. Men står jag i en backe, lägger ur växeln, drar upp handbromsen ¨sen släpper fotbromsen så rullar bilen en kort bit innan den nyper till. Är det något som sitter löst, eller är det något som verkstaden glömt att spänna fast?

70 Inlägg
8 mars 2009
känner som broms backarna är utslitna :S testa att spänna handbromsen?

845 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Jag skrev att dom är helt nybytta och att handbromsen tar, båda däcken låser sig, men den rullar en liten bit, kanske 40 cm innan handbromsen går i.

Jag vet hur man spänner handbromsen, men det behövs inte göras
Senast redigerat av Jimpiz (8 mars 2009)

mulle mek
679 Inlägg
8 mars 2009
Jimpiz skrev:
Jag skrev att dom är helt nybytta och att handbromsen tar, båda däcken låser sig, men den rullar en liten bit, kanske 40 cm innan handbromsen går i.

wire kanske kärvar ?

Gasar tills det Rasar !!!

845 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
r3zz1 skrev:
Jimpiz skrev:

wire kanske kärvar ?

Man känner ju på spaken att wiren går fint, så tror inte att det är det heller, Den är ju f.ö bytt för ett par månader sedan,

mulle mek
679 Inlägg
8 mars 2009
Jimpiz skrev:
r3zz1 skrev:
Jimpiz skrev:

wire kanske kärvar ?

Man känner ju på spaken att wiren går fint, så tror inte att det är det heller, Den är ju f.ö bytt för ett par månader sedan,

okej

Gasar tills det Rasar !!!

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
8 mars 2009
Jimpiz skrev:

kollat bakaxeln om du har några bussningar kvar kanske hmm

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

845 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
_Butcher_ skrev:
Jimpiz skrev:

kollat bakaxeln om du har några bussningar kvar kanske hmm

Hur märker man om dessa e slut?. Märks det bara på handbromsen?

Sök