4168
Sök

Bromsarna slutade funka. saab 90 -85

1 217 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Hejsan, var ute och körde för en timme sedan och helt plötsligt försvann bromsverkan helt.

Stannade och kollade om jag hade bromsvätska och det hade jag, såg heller inga droppar under bilen när jag kollade då.

Det skrapar som fasen från bromsen v-fram så jag trodde kolven åkt ur men då skulle jag ju blitt av med all bromsvätskan..

Jag har ju dessutom 2-krets på bilen och likförbannat så tar bromsarna inget alls och det går inte ens bygga tryck manuellt när bilen är avstängd.

Någon som har nån idé om vad det kan vara?

4 005 Inlägg
7 april 2009
Fungerar bromsservon när du startar bilen?

Håll hårt i bromsen när bilen är avstängd. Starta motorn. Åker bromspedalen ner så fungerar servon.

BTW så har du körförbud på bilen nu, så jag råder dig att åtgärda det hos verkstad direkt.
Senast redigerat av linuslinje (7 april 2009)

378 Inlägg
7 april 2009
Känns pedalen ordentligt?
Tänkte på pedalstället kanske gott åt helvete.
Är ju gammal bil så, tänkt på hur många gånger man tryckt på bromsen under livstiden =P
Är ju värt se över.

// KimpaaBooY

1 217 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
jag har inget mottryck i pedalen alls, inte ens när bilen är avstängd.

Har provat att pumpa för att ens försöka bygga tryck men det händer inget alls, kan trycka ner pedalen i bott med lillfingret typ.

Självklart rullar inte bilen en meter ute på vägarna innan det är fixat, det säger ju sig självt (jag är ingen självmordskandidat direkt).

4 005 Inlägg
7 april 2009
Ksj skrev:
jag har inget mottryck i pedalen alls, inte ens när bilen är avstängd.

Har provat att pumpa för att ens försöka bygga tryck men det händer inget alls, kan trycka ner pedalen i bott med lillfingret typ.

Självklart rullar inte bilen en meter ute på vägarna innan det är fixat, det säger ju sig självt (jag är ingen självmordskandidat direkt).

Jaha!

Såg inte att du hade en -85 med.

Ja du, då instämmer jag nog med tidigare talare.

51 Inlägg
7 april 2009
Låter nästan som huvudbromscylindern har blivit trött

Sök