7230
Sök

Problem med volvo 760 efter byte av belägg(vibrationer vid snäv svängning)

roadrage
188 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
hej!
det är så att det har dykt upp ett problem efter att jag bytte bromsbelägg fram. det var första gången jag gjorde det, men det gick rätt smärtfritt och jag är en erfarenhet rikare cool
nu till problemet. den vibrerar en hel del ibland vid svängar i korsningar, parkeringar och dyligt. jag trodde först att jag inte hade dragit åt däcken rejält, så jag slängde av dem och satte på dem igen, extra noggrant denna gång. var ut och provkörde lite och då verkade allt stämma. men sen när jag skulle iväg så började det igen...
kan det vara nåt med hjulinställningarna? jag har inga problem med raksträckor, men när jag kör över brunnar tex så fladdrar ratten mer än vad det gjorde innan. tips på vad det kan vara, och medicinen till detta?
mvh

roadrage
188 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
ingen som har en susning?

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 april 2009
Skruva av hjulen.
Spänn alla bultar och liknande som har med bromsoken att köra, det vill säga alla bultar som du hade lossat plus resten.

Låter nämligen som om du inte har skruvat åt någon bult redigt.

Vibrerar det i ratten när du bromsar?
Eller det vibrerar enbart när du inte bromsar och kör över något alternativt svänger?

/Påsen

PÅSEN RACING

roadrage
188 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
vibrationerna kommer inte vid inbrommsning, dessutom så har jag skruvat av och på däcken en gång utan större resultat. vibrationerna kommer endast vid korsningar etc.

Med lem
1 127 Inlägg
28 april 2009
Ta och känn lite på dina styrstag och ryck och slit i alla stag du ser i framvagnen. Nått lär ju vara glappt..

roadrage
188 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
bra förslag! men vet inte om dem kan ha påverkats av ett byte av belägg :p

446 Inlägg
28 april 2009
luft eller skit i servon gör att ratter hugger och skakar när du svänger, om du har styrservo dvs...

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 april 2009
slimetard skrev:
vibrationerna kommer inte vid inbrommsning, dessutom så har jag skruvat av och på däcken en gång utan större resultat. vibrationerna kommer endast vid korsningar etc.

Har du känt på alla andra bultar å så som har med bromsarna att göra?

/Påsen

PÅSEN RACING

roadrage
188 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
VW_67 skrev:
luft eller skit i servon gör att ratter hugger och skakar när du svänger, om du har styrservo dvs...

har servo, men tror inte problemet ligger där.

påsen skrev:
Har du känt på alla andra bultar å så som har med bromsarna att göra?

/Påsen

det har jag dock inte gjort, ska kika på det idag om vädret ändrar sig och blir fint smile

Sök