2998
Sök

Byta växellåda till M47 i en volvo 144:a , krångligt ?

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
#1
Tjenare , har såklart gett mej tusan på att jag ska sätta i en M47 låda i DubbelFyran istället för att åka med M40 . men nu är ju frågan , nån som har nån liten erfarenhet om det passar rakt av när man har en M45 sprängkåpa eller måste man göra om kardantunneln å skit med ? neutral MYCKET tacksam för svar ! // Mizzy cool


Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
#2
Frågan är varför du vill ha en m47, förmodligen volvos klenaste lådan nånsin? tongue

M46 med od håller bättre! Hur det passar kan jag dock inte svara på.
Senast redigerat av H3dlund (14 maj 2009)


820 Inlägg
14 maj 2009
#3
H3dlund skrev:
Frågan är varför du vill ha en m47, förmodligen volvos klenaste lådan nånsin? tongue

M46 med od håller bättre! Hur det passar kan jag dock inte svara på.

Har du belägg för det? (OBS ingen kritik) Funderar nämligen själv på att byta till M47 på 765an.

Om man säger

Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
#4
Panzar_Audi skrev:
H3dlund skrev:
Frågan är varför du vill ha en m47, förmodligen volvos klenaste lådan nånsin? tongue

M46 med od håller bättre! Hur det passar kan jag dock inte svara på.

Har du belägg för det? (OBS ingen kritik) Funderar nämligen själv på att byta till M47 på 765an.

Det är ju inte för inte som M47 endast satt i gl-bilar med klenaste sugmotorerna. 16V och Turbo har M46OD.

M47or är kända för att vara klena. smile
Senast redigerat av H3dlund (14 maj 2009)


730 Inlägg
14 maj 2009
#5
Kör man orginalt så håller M47 fint.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
#6
YeahBitch skrev:
Kör man orginalt så håller M47 fint.

Ja men verkligen ingen låda man byter till..


820 Inlägg
14 maj 2009
#7
H3dlund skrev:
Panzar_Audi skrev:
H3dlund skrev:
Frågan är varför du vill ha en m47, förmodligen volvos klenaste lådan nånsin? tongue

M46 med od håller bättre! Hur det passar kan jag dock inte svara på.

Har du belägg för det? (OBS ingen kritik) Funderar nämligen själv på att byta till M47 på 765an.

Det är ju inte för inte som M47 endast satt i gl-bilar med klenaste sugmotorerna. 16V och Turbo har M46OD.

M47or är kända för att vara klena. smile

Okej tackar smile

Ber trådskaparen om ursäkt för att jag kom in och störde!

Om man säger

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
#8
Panzar_Audi skrev:
H3dlund skrev:
Panzar_Audi skrev:

Har du belägg för det? (OBS ingen kritik) Funderar nämligen själv på att byta till M47 på 765an.

Det är ju inte för inte som M47 endast satt i gl-bilar med klenaste sugmotorerna. 16V och Turbo har M46OD.

M47or är kända för att vara klena. smile

Okej tackar smile

Ber trådskaparen om ursäkt för att jag kom in och störde!

jaadå ingen fara wink


Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
#9
jaha ja en M46 med OD lutar det åt isånnafall. men till frågan igen, nån som vet om det passar direkt utan att man måste göra om tunnneln å skit ?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 maj 2009
#10
antar att du  har en spränkåpa till m45 lådan som passar b20:in
du måste göra om kardan tunneln om du har den långa spaken den korta är jag osäker på

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 001 Inlägg
15 maj 2009
#11
MiZzY91 skrev:
jaha ja en M46 med OD lutar det åt isånnafall. men till frågan igen, nån som vet om det passar direkt utan att man måste göra om tunnneln å skit ?

du måste ha en speciell sprängkåpa eller göra om den du har, den sprängkåpan som du behöver satt i vissa Volvo 240 -75 & -76 med B20 & M45, dom är inte så lätta att få tag i.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
#12
kolvas skrev:
MiZzY91 skrev:
jaha ja en M46 med OD lutar det åt isånnafall. men till frågan igen, nån som vet om det passar direkt utan att man måste göra om tunnneln å skit ?

du måste ha en speciell sprängkåpa eller göra om den du har, den sprängkåpan som du behöver satt i vissa Volvo 240 -75 & -76 med B20 & M45, dom är inte så lätta att få tag i.

joo jag vet att dom är lite sällsynta dom sprängkåporna. men vet en som svetsar om vanliga kåpor. sen har jag en som kanske har en M45 kåpa.


Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
#13
turboforssen skrev:
antar att du  har en spränkåpa till m45 lådan som passar b20:in
du måste göra om kardan tunneln om du har den långa spaken den korta är jag osäker på

har kortspak. funderar om det passar utan modifikationer. men vem vet ..


1 Inlägg
24 maj 2009
#14
Jag har en komplett M47a med sprängkåpa passande B20, men då följer även en rallycross B20 med. Ska modifiera min 140 med en Wv TDI.
Hör med mig om vad som passar! Har just blitt könsmogen....fylde 54 år idag!
Mvh Tom


Sök