3786
Sök

Sinter lammeller

11 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
tjenare har en 855 t5 med sinter lammeller och när man ska köra iväg hugger det typ känns som om hela motor å låda hoppar:P och ibland tjuter de på nått underligt vis låter inte bra alls har kollat så motor å låda verkligen sitter fast å det gör de någon som har förslag på va de kan vara??

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 maj 2009
du har sinterlamell de förklarar saken

11 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
du har sinterlamell de förklarar saken

men har kört andra bilar med sinter känns inte alls lika dant:/

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 maj 2009
dom bilar jag kört har "hoppat" en del när man släpper upp koppligen lite för sakta om man har sinter
men kolla så dina motorkuddar är bra

1 291 Inlägg
20 maj 2009
Har fjädrat eller ofjädrat centrum? Det gör också en del skillnad roll
Svårt att jämföra med andra bilar som kanske har en annan effektkurva, tryckplatta, vikt på svänghjul mm.

Egen företagare
864 Inlägg
20 maj 2009
Det brukar ´hoppa´när man kör iväg med sinterlamell, de andra bilar du kört som har sinter kanske har snällare version, 6puck eller nått och du kanske ha4puck i din.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

7 282 Inlägg
20 maj 2009
Min bil har en 4 puckad sinter med fjädrat centrum och den kan hoppa lite grann precis innan den får grepp om man inte har lite högre varv.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 maj 2009
Antingen får du lära dig att leva med det/hantera den eller så får du satsa på nån historia från t.ex Spec. Bara så du vet så kostar en Spec-koppling rätt så bra med pengar! Gav 6500 för min steg 3 (750Nm) så de kostar lite men beter sig som en originalkoppling fast håller för mer!

11 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
dom bilar jag kört har "hoppat" en del när man släpper upp koppligen lite för sakta om man har sinter
men kolla så dina motorkuddar är bra

okej kanske bara är jag som inte är van har powerflex bussningar som är nästan nya så de ska de inte vara men tack för hjälpen

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 maj 2009
Powerflex gör det ju inte direkt bättre vid vardagskörning/stadskörning...
Det är bara försöka vänja sig och gilla läget med att det är svårtkört smile

Sök