3219
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

1 738 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
syabo skrev:
huv, framskärmar, lyktor, tona rutor, fälgar.. vad är det mer som är kvar att göra på utseende? smile

Det är just vad du sa wink Sista inhandlingen blir nu i december då jag ska köpa nya bromsrör och bränsleledningar! Sen är det dags för motor men som sagt har lite att betala av först men jag håller vad jag lovar så det blir o börja med motorn nu efter jul wink

Men inget är ju gratis o speciellt inte en b230ft på 600hk sad Så det kommer ju ta lite tid att bygga den men förhoppningsvis så är den klar till vallåkra men inget jag kan lova så det blir ju sent men bilen kommer ni se överallt i sverige medans motorn byggs smile
Senast redigerat av 940RDALLE (13 december 2010)

1 738 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
hangman skrev:
är det äkta kolfiber baklucka eller har du draperat den bara? ser bra ut än så länge men nu vill jag se lite v70R bromsar och en 5cylindrig motor med några hundra hk..smile

Tjena kimpa! Det är ju en glasfiber lucka som är draperad, allt har ju acm-ab gjort så de e inget jag gjort själv wink Jag ska se vad den lilla 4-cylindriga går för först, men det är inte omöjligt att en t5 kommer i senare sen och bromsarna uppdateras samtidigt som motorn kommer i wink

Ha det

2 174 Inlägg
13 december 2010
MantaRobin skrev:
blir riktigt bra! men jag är väldans ovän med R-vingen, men de är din bil o dú bestämmer smile

en 940 utan R vinge är som en tjej utan tuttar...funkar men inte så jävla trevligt hahaha

2 174 Inlägg
13 december 2010
940RDALLE skrev:
hangman skrev:
är det äkta kolfiber baklucka eller har du draperat den bara? ser bra ut än så länge men nu vill jag se lite v70R bromsar och en 5cylindrig motor med några hundra hk..smile

Tjena kimpa! Det är ju en glasfiber lucka som är draperad, allt har ju acm-ab gjort så de e inget jag gjort själv wink Jag ska se vad den lilla 4-cylindriga går för först, men det är inte omöjligt att en t5 kommer i senare sen och bromsarna uppdateras samtidigt som motorn kommer i wink

Ha det

soft låter bra det, Alltför många trimmar bilarna sen glömmer dom bort bromsarna...funkar inte så bra efter 2-3 race..som att ha matolja på dom haha. Jag kör mer show till 2011 mindre trimm blir runt 300 något så länge men mer styling som sagt, högglanspolerat stort sätt hela motorrummet och lämnat iväg en jävla massor grejer på lack, var fet förra året men 2011 blire nog elmia..provstart innan jul om ja har tur smile

1 738 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Nöjd ska du va för den är för j*vla fin big_smile

Tackar strandberg! Ja Jag är fruktansvärt nöjd faktiskt big_smile

MantaRobin skrev:
blir riktigt bra! men jag är väldans ovän med R-vingen, men de är din bil o dú bestämmer

Hehe ok jag tycker det är jäkligt snyggt utan vinge med men jag föll just för kolfiber läppen wink Och sen att jag kör just R stuket så var det ju ett måste smile Men det blev faktiskt jäkligt bra med vingen på!

Team_Dark skrev:
de är ju bilporr på hög nivå nu.. keep it going

Den saken måste jag hålla med om smile Jag ska göra mitt bästa smile

1 738 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
hangman skrev:
fick ni sålt den där rosa saken sen eller?

Nej tyvärr! Det var alldeles för nära vintertid så det blev inget fast vi hade lågt pris! Men vi gör ett nytt försök nu till sommarn men då höjer vi även priset igen smile Härligt ska du ställa ut? Jag ska försöka ställa ut tänkte jag men om man inte kommer med så får den stå hemma, vågar inte ta bilen till elmia då alla fyllon ska slänga flaskor o skit på vägarna sad Men du får ta o visa upp din pärla sen ska bli kul o se den big_smile när det är sån klass på bilarna så spelar inte hk:n någon roll för då är det ingen snabbkörning som gäller enligt mig wink

2 174 Inlägg
13 december 2010
940RDALLE skrev:
hangman skrev:

Nej tyvärr! Det var alldeles för nära vintertid så det blev inget fast vi hade lågt pris! Men vi gör ett nytt försök nu till sommarn men då höjer vi även priset igen smile Härligt ska du ställa ut? Jag ska försöka ställa ut tänkte jag men om man inte kommer med så får den stå hemma, vågar inte ta bilen till elmia då alla fyllon ska slänga flaskor o skit på vägarna sad Men du får ta o visa upp din pärla sen ska bli kull o se den big_smile

'

Okey fan det är bättre ni satsar på motorbyte i den till en t5a typ och har kvar den smile

Jag tror jag ska ställa ut har inte bestämmt mig ännu håller på med inredningen än så länge utvändigt är det lite kvar oxå men allt är inhandlat och så, bara tiden som ska fixas, behöver du något högglanspolerat säg till för det är sånt jag sysslar med smile

1 738 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
hangman skrev:
940RDALLE skrev:
hangman skrev:

Nej tyvärr! Det var alldeles för nära vintertid så det blev inget fast vi hade lågt pris! Men vi gör ett nytt försök nu till sommarn men då höjer vi även priset igen smile Härligt ska du ställa ut? Jag ska försöka ställa ut tänkte jag men om man inte kommer med så får den stå hemma, vågar inte ta bilen till elmia då alla fyllon ska slänga flaskor o skit på vägarna sad Men du får ta o visa upp din pärla sen ska bli kull o se den big_smile

'

Okey fan det är bättre ni satsar på motorbyte i den till en t5a typ och har kvar den smile

Jag tror jag ska ställa ut har inte bestämmt mig ännu håller på med inredningen än så länge utvändigt är det lite kvar oxå men allt är inhandlat och så, bara tiden som ska fixas, behöver du något högglanspolerat säg till för det är sånt jag sysslar med smile

Jo sugen är man men det kostar ju som sagt wink Tror det är omöjligt att få trycka i en t5:a i den där? För ny modell

Du kommer kanske få gnida lite på mina tryckrör sen emot en slant wink Ser bra ut!

Nej nu är det dags att sova ha det gött!

4 663 Inlägg
13 december 2010
det blir Awesome

2 174 Inlägg
13 december 2010
940RDALLE skrev:
hangman skrev:
940RDALLE skrev:

'

Jo sugen är man men det kostar ju som sagt wink Tror det är omöjligt att få trycka i en t5:a i den där? För ny modell

Du kommer kanske få gnida lite på mina tryckrör sen emot en slant wink Ser bra ut!

Nej nu är det dags att sova ha det gött!

Nej då bara slänga i och regga, kostar 4000 bara hos sfro inga problem, det är samma bromsar och sånt på t5an som glt så volvo är lätta och fixa in, motorbyte 10 tusen? ökar bilens värde enormt smile

1 278 Inlägg
14 december 2010
Emil_volvo skrev:
hakar la på denna tråd big_smile

det gör du rätt i..  men jag tipsar dig, kolla inte i tråden när du är med folk.. lätt att bli väldigt upphetsad.. wink eller beror på vad de är för människor brevid :p

Street Knight

90 Inlägg
14 december 2010
nu har jag suttit och läst i en timme typ, jävligt roligt projekt och de kommer garanterat följas till slutet smile hoppas för gud skull att du nu gör färdigt bilen ! big_smile 10/10 p! (Y)

1 738 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Emil_volvo skrev:

Hehe det gö du tätt i wink

1 738 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
kevinfEBO skrev:
nu har jag suttit och läst i en timme typ, jävligt roligt projekt och de kommer garanterat följas till slutet smile hoppas för gud skull att du nu gör färdigt bilen ! big_smile 10/10 p! (Y)

Tack du Kevin! Jag lovar att göra färdigt denna gången smile

1 738 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
syabo skrev:
Emil_volvo skrev:

det gör du rätt i..  men jag tipsar dig, kolla inte i tråden när du är med folk.. lätt att bli väldigt upphetsad.. wink eller beror på vad de är för människor brevid :p

Hahaha

Refined
1 770 Inlägg
14 december 2010
Grymt snyggt smile Kommer följa detta helt klart smile

16 Inlägg
15 december 2010
Fan det bli ju sååååå nice tongue Helt rätt bil och stuk smile

92 Inlägg
15 december 2010
Vilket härligt bygge!!!!!!! acm R front i koliber hade varit som en spark mellan benen!!

1 738 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Zwudda skrev:
Grymt snyggt smile Kommer följa detta helt klart smile

Tackar! Du är välkommen wink

Sök