5588
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

Jonnymoberg
23 januari 2011
blank huv och baklucka mm, då ska fälgarna vara blank oxå tycker jag. samt lättare att hålla ren från bromsdam och skit.

73 Inlägg
24 januari 2011
Ge fan i R fälgarna, sinnes mainstream på en så sjuk bil!

30 Inlägg
26 januari 2011
Håller me er alla, R fälgarna är riktigt snygga. Men när bilen ser ut som den gör, varför inte gå hela vägen me fälgarna? wink

MVH Jim

102 Inlägg
27 januari 2011
Blir riktigt fet ju! big_smile   Jag gillar R-fälgarna måste jag säga, men annars så kanske ett par BBS Nebula fälgar? smile

1 738 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Vad pågår här då?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/1048213_gjhq1t.jpg

102 Inlägg
29 januari 2011
Byggas lite grenrör/turbo/downpipe? big_smile

Ubåtsingenjör
7 367 Inlägg
29 januari 2011
tycker du ska satsa på några fälgar med en djup fälgkant ! smile lite för vanligt med r fälgar tycker jag

46 Inlägg
29 januari 2011
CHEEVA skrev:
tycker du ska satsa på några fälgar med en djup fälgkant ! smile lite för vanligt med r fälgar tycker jag

Håller helt klart med !  smile

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre

1 738 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Rullande_Robin skrev:

Stämmer bra det wink måste bli lite mer ös i den innan nya motorn åker i! Jag måste ju hinna med japsarna i sommar smile
Senast redigerat av 940RDALLE (29 januari 2011)

102 Inlägg
30 januari 2011
940RDALLE skrev:
Rullande_Robin skrev:

Stämmer bra det wink måste bli lite mer ös i den innan nya motorn åker i! Jag måste ju hinna med japsarna i sommar smile

Ja föfan, har du en motor bredvid eller som du bygger på sen också o hänger i senare? smile

1 738 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Rullande_Robin skrev:
940RDALLE skrev:
Rullande_Robin skrev:

Ja föfan, har du en motor bredvid eller som du bygger på sen också o hänger i senare? smile

stämer bra det wink

102 Inlägg
30 januari 2011
940RDALLE skrev:
Rullande_Robin skrev:
940RDALLE skrev:

stämer bra det wink

Så trevligt! big_smile blire fortfarande volvo b230 eller ska du byta till något annat? smile

SMR | SM Racing
280 Inlägg
30 januari 2011
B6304 B6304 B6304 B6304

eller?

1 738 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Rullande_Robin skrev:
940RDALLE skrev:
Rullande_Robin skrev:

stämer bra det wink

Så trevligt! big_smile blire fortfarande volvo b230 eller ska du byta till något annat? smile

Eftersom det är första projektet jag gör så vill jag inte göra det allt för avancerat, som exempel besiktning/sfro m.m

Jag har 98:ans b230ft block ligger i garaget o väntar, så det ända problemet jag har i besiktningsväg sen är " LITE" för stor turbo big_smile Nästa bygge blir inte ett gatuprojekt för man vill så jäkla mycket som inte är möjligt typ att få köra på svenska vägar, så det blir bara banbyggen i framtiden wink

1 738 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
EkF skrev:
B6304 B6304 B6304 B6304

eller?

Hehehe nej tyvärr wink

102 Inlägg
30 januari 2011
940RDALLE skrev:
Rullande_Robin skrev:
940RDALLE skrev:

stämer bra det wink

Eftersom det är första projektet jag gör så vill jag inte göra det allt för avancerat, som exempel besiktning/sfro m.m

Jag har 98:ans b230ft block ligger i garaget o väntar, så det ända problemet jag har i besiktningsväg sen är " LITE" för stor turbo big_smile Nästa bygge blir inte ett gatuprojekt för man vill så jäkla mycket som inte är möjligt typ att få köra på svenska vägar, så det blir bara banbyggen i framtiden wink

okej okej förstår de hehe tongue hade en hel del problem med min för att få igenom växellådan (bytt från automat till manuell) men det gick till sist tack vara ett par personer smile
haha besiktningsgubbarna gillar visst inte stora sniglar verkar de som big_smile så jävla trist med alla satans regler i detta land..

SMR | SM Racing
280 Inlägg
30 januari 2011
Finns flera sätt att komma igenom en besiktning, antingen köra med besmotor. Eller känna rätt folk på rätt ställen.

1 738 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
EkF skrev:
Finns flera sätt att komma igenom en besiktning, antingen köra med besmotor. Eller känna rätt folk på rätt ställen.

Jo jag tänkte göra så först, alltså flytta över motorn! Men ljudet ur en trimmad 8v är inte fel heller big_smile Kompisen har en 740 på 400hk med 8v och den låter inte dumt kan jag säga big_smile

Skulle det inte införas att vanliga verkstäder skulle ha tillgång att göra besiktningar? Isåfall hade jag alla lägen att trycka i vilken motor jag ville wink

2 419 Inlägg
30 januari 2011
940RDALLE skrev:
EkF skrev:

Jo jag tänkte göra så först, alltså flytta över motorn! Men ljudet ur en trimmad 8v är inte fel heller big_smile Kompisen har en 740 på 400hk med 8v och den låter inte dumt kan jag säga big_smile

Skulle det inte införas att vanliga verkstäder skulle ha tillgång att göra besiktningar? Isåfall hade jag alla lägen att trycka i vilken motor jag ville wink

Så är det i norge! vilket inte är det bäste för de ger anmärkningar på allt möjligt bara för att få jobb tongue men i ditt syfte skulle det fasen inte va dumt alltså big_smile

1 213 Inlägg
1 februari 2011
Vart grym, snygg i mattsvart & kolfiberdelarna vart läckra. big_smile Bra då har jag en mall att gå efter. tongue

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Sök