4159
Sök

Akut! Får inte i några växlar (fixat)

244 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Tjena

Idag så bytte jag kopplingsvajer på min ng900 -97 som jag köpte på mekonomen. Men nu går inte några växlar i, den vill driva när jag försöker lägga i en växel men det går verkligen inte att lägga i någon växel.

Har försökt att rycka lite i vajern men inte ens det hjälper, den är självreglerande.

Någon som vet vad det kan vara som är fel? Tacksam för svar
Senast redigerat av DouZter (7 augusti 2009)

244 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Den gamla vajern var slapp och var svårt att få i vissa växlar ibland, trodde att detta skulle hjälpa.. Men nu rör sig inte bilen alls..

185 Inlägg
7 augusti 2009
den kanske är för spänd?

Lev livet för du har bara ett

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 augusti 2009
Hur känns pedalen? Säker på att du drog vajern rätt väg?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

244 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Pedalen känns bra inte för hård och inte för lätt, jag är nästan stensäker på att jag har satt den rätt men alla gör ju fel tongue... Var nere förut och ryckte lite i vajern och fick i växlarna en stund, sedan funkade det inte alls..

Mvh Daniel

blacken
7 augusti 2009
Be någon att trycka ner kopplingspedalen och glutta hur mycket kopplingsarmen rör sig..

244 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Har kollat de nu och det är ju precis som att vajern är för lång eftersom den inte kopplar ur... men den ska ju vara självjusterande vajern så vad kan vara felet hmm?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 augusti 2009
DouZter skrev:
Har kollat de nu och det är ju precis som att vajern är för lång eftersom den inte kopplar ur... men den ska ju vara självjusterande vajern så vad kan vara felet hmm?

Du måste väl ändå göra en "grundinställning"  vid montering?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

244 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
kan de vara så enkelt att vajerdämpningen sitter fel? om ni tittar på bilden..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56746/731071_50ls1l.jpg

244 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
kan svara på mig själv ny, problemet var att vajern var för lång. satte en extra bricka på vajern vid torpedplåten..

Amatör
444 Inlägg
7 augusti 2009
Gjorde exakt samma sak på min 900 som jag hade innan hehe

244 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Nu är det nästan samma problem igen, dragläget är typ 1 cm från golvet, svårt att få i växlarna, funderar på om det är självjusteringen som pajjat, om det är så att den fjädern/spiralen har pajjat på något sätt...

Sök