Ang vaf*n är det här 200sx s13

nastyriot
23 augusti 2009 · 37 Inlägg

Hallå! jag har en 200sx s13 -89 och undrar en sak, under takluckan så är det två grejor och jag fattar verkligen inte vad de fyller för funktion..

tackluckan är däntagbar, och precis jämte gångjärnen är det en plastgrej på vardera sida.
Det enda som står på är RW och LW, och jag fattar verkligen inte vad de är till för! de har två olika lägen, de går att fälla upp och fälla ner, men när de är uppe är de bara i vägen för takluckan och man måste ta väck luckan för att kunna fälla upp dem..

Är det jag som är totalt jäkla sprängd i huvet som inte fattar vad de är till för eller är saningen den att de finns där för att tynga ner bilen med typ 50 gram? jag får utbrott, snälla hjälp! neutral har fan inte kunnat sova riktigt sen jag hittade de där o inte fattat vad de är till för hmm


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114526/746508_nkxp4q.jpg
den där saken


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114526/746512_r0cwkc.jpg
jaapp

Senast redigerat av nastyriot (23 augusti 2009)

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
BuRrE08
23 augusti 2009 · 678 Inlägg

Ser ut som ngn slags vind skydd tongue

nastyriot
23 augusti 2009 · 37 Inlägg

vindskydd!? herregud, vinden kan la knappt hitta de där små skitgrejorna tongue

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
Muttley
23 augusti 2009 ·

för att vinden inte ska blåsa ner i kupen antagligen.

Agr3n
23 augusti 2009 · 108 Inlägg

Får en känsla av att dem är säkert guld värda bara man vet va man ska ha dem till hehe smile Kan den flyga  så kan de ju vara Right Wing & Left Wing....

BMW E30 320/325 "M-tech 2" (1988)
Pendulum
23 augusti 2009 · 1 298 Inlägg

många bilar med taklucka har liknande saker har jag sett. jag antar att de är till för att leda bort fartvinden och/eller dämpa brus kanske?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
nastyriot
23 augusti 2009 · 37 Inlägg

chrillzter skrev:
många bilar med taklucka har liknande saker har jag sett. jag antar att de är till för att leda bort fartvinden och/eller dämpa brus kanske?

Men varken när takluckan är i sitt stängda eller i sitt uppfällda läge så kan skitgrejorna vara uppfällda, utan att man måste ta väck takluckan helt från "öppna/stäng" fästet på andra sidan av luckan och öppna den så den står upp i typ 80 grader, och om man tar väck takluckan och fäller upp skitgrejorna och sen sätter dit takluckan igen så tar skitgrejorna emot luckan när den står upp i typ 70 graders vinkel

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
nastyriot
23 augusti 2009 · 37 Inlägg

Agr3n skrev:
Får en känsla av att dem är säkert guld värda bara man vet va man ska ha dem till hehe smile Kan den flyga  så kan de ju vara Right Wing & Left Wing....

Jaaa big_smile tack för hjälpen <3 ska till uråsa flygfält imorn då o testa big_smile

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
husmus www.avgassystemet.se
23 augusti 2009 · 936 Inlägg

är nog för att dämpa vibrations ljud eller nåt från luckan. hålla den stabil.

-den satt som en fläskläpp-
nastyriot
23 augusti 2009 · 37 Inlägg

husmus skrev:
är nog för att dämpa vibrations ljud eller nåt från luckan. hålla den stabil.

jag Tvivlat på det! för den fjädrar inte någonting, den trycker mot glaset i luckan om den e uppfälld och det får den bara att vibrera mer, jag blir fan Galen på detta! fin bröllopsbild förresten roll

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
Agr3n
24 augusti 2009 · 108 Inlägg

nastyriot skrev:

Agr3n skrev:
Får en känsla av att dem är säkert guld värda bara man vet va man ska ha dem till hehe smile Kan den flyga  så kan de ju vara Right Wing & Left Wing....

Jaaa big_smile tack för hjälpen <3 ska till uråsa flygfält imorn då o testa big_smile

Haha ah de låter bra de wink Du får berätta om vad du kommer fram till för resultat ! , Nej men helt seriöst dem kan inte vara till något extra tillbehör som du inte har kanske ? som man kanske fäster när dem är nerfällda ?  smile

BMW E30 320/325 "M-tech 2" (1988)
nastyriot
24 augusti 2009 · 37 Inlägg

Mjaaaa jag vet inte! har funderat på det.. men det e ju så jäkla klen skit så de kan ju inte funka till nåt! jag förstår verkligen inte

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
200-sxish
24 augusti 2009 · 106 Inlägg

tanken har aldrig slagit dig varför du kan ta bort luckan? de e ju nämligen ett micro-targa tak som var skitpoppis på 80- början av 90talet å dom där "vingarna" är mycket riktigt brusdämpare när du kör me luckan borttagen!

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!
Volvo 945 Turbo "Chevy 350 vs. holset Hx60" (1995)
nastyriot
27 augusti 2009 · 37 Inlägg

200-sxish skrev:
tanken har aldrig slagit dig varför du kan ta bort luckan? de e ju nämligen ett micro-targa tak som var skitpoppis på 80- början av 90talet å dom där "vingarna" är mycket riktigt brusdämpare när du kör me luckan borttagen!

Aha.. jag som trodde att man kunde ta bort luckan bara för å kunna sitta där uppe o skrika när man tar studenten ju hmm så, brusdämpare då.. ska testa det , tack för hjälpen smile

Säljer vad som helst till rätt pris :)
Nissan 200sx s13 "2009-refining sx" (1989)
H3dlund Med lem
27 augusti 2009 · 1 127 Inlägg

Små "vindavvisare" är det nog ja, testa kör utan luckan och fäll ner dom där.

Sitter liknande på morsans golf 3 med taklucka, fast täcker hela öppningen av luckan. Åker upp när man kör bak luckan. Fäller man ner den när man kör dånar det som satan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang