4216
Sök

Ni som kan är Brännebo bromsskivor bra??

3 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Hej!

Jag kan inget om bilar. Jag har besiktat bilen och bilverkstaden vill att jag ska ha Brännebo bromsskivor för att de är bättre än Volvo orginal. Vill bara veta om det stämmer, jag hittar ingen information om detta på nätet (om jag nu stavat rätt). Är det någon som kan är jag jätte tacksam för svar.

Marie

Bilen som jag kör är en V70 T5

Random Hero
4 047 Inlägg
2 september 2009
du menar brembo ?

Dog food lid. Backwards

3 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Japp, så kanske de heter big_smile Hahaha

Random Hero
4 047 Inlägg
2 september 2009
de e bra grejer de, men om du har en t5a, så kan du väl slänga på skivor från en R ?

Dog food lid. Backwards

3 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Du pratar med en fullständig idot som hittar växelspaken och gaspidatlen....Det är möjligt....Jag tackar för att du tog dig tid och svarade så att jag iallafall fick rätt stavning på skiten:-) Kram på dig!

huh?
10 427 Inlägg
2 september 2009
Brembo är iaf italienska grejer (var nu tillverkningen ligger vettetusan), Volvo kör Roulunds Braking (from Ford-tiden antar jag) som antagligen gör sina bromsskivor i Kina hos ytterligare underleverantörer.

Vad som är bäst är nog svårt att svara på. Kostar ju lika lite/mycket.

Med lem
1 127 Inlägg
2 september 2009
Skiva som skiva, du märker ingen skillnad. Köp det som är billigast och satsa på bra belägg istället om du vill ha bättre bromsar.

huh?
10 427 Inlägg
2 september 2009
embla168, ett tips är att du ändrar trådrubriken till "Brembo" så kanske det dyker upp lite mer svar.
(och kanske slipper enstaka spydigheter som borde kunna dyka upp)

Sök