3226
Sök

Bur i Toyota Starlet, med baksäte(?)

2 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Tjenna

Var och hämtade en toyota starlet igår och detta kommer för en lång tid framöver vara mitt projekt. Tanken är att vi ska stoppa in en bur och då undrar jag om det finns något sätt man kan göra för att ha både bur och baksäte kvar där buren ändå ska ge någon form av funktion.

Är väldigt tacksam för svar

yours truly,
conny

3 124 Inlägg
5 september 2009
Vad har du för syfte med buren? Är det "all show" går det säkert.
Ska du tävla med bilen så vill du väl ändå inte ha extra vikten som från baksätet så det är bara att riva ur.
Är det bara en huvudbåge du vill få in går det nog men en full bur har jag svårt att tro att SBP gillar med bibehållet baksäte då man har en massa rör runt huvudena på passagerarna. Om du väljer fullbur och baksäte måste man dessutom vara akrobat för att kunna komma i och ur baksätet.
Senast redigerat av viccoA (5 september 2009)

2 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Syftet är att buren ska ge skydd. Vi ska inte tävla med bilen utan det ska bara bli en lekbil.

5 710 Inlägg
8 september 2009
Varför vill du då ha baksätet kvar?
Bara den grejjen att få i baksätet efter svetsning av buren borde vara skäl nog att avstå....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

654 Inlägg
8 september 2009
Kröker du upp buren så normal i och urstigning till baksätet är möjligt så ska ni kunna ha kvar baksätet trots buren.
Buren får man sen vadera ordentligt så alla sk islagspunkter är ordentligt vaderade och man inte kan riskera att slå i dom på fel sätt vid ev olycka.

Sök