Broms problem på kadetten

Robban_Hedlund
6 september 2009 · 175 Inlägg

Har ett problem men mina bromsskivor fram. Det är lite svårt att förklara men jag ska försöka så gott jag kan.

Problemet är att när jag bromsar får jag pumpa upp trycket för att bromsarna ska ta. Sen om jag bromsar igen så funkar det perfekt, dock ligger bromsarna på nu. Och hjulet går knappt att snurra på.
Men om man tar upp pedalen lite längre än vad den går upp av sig själv, så släpper bromsarna och hjulet går att snurra lätt. Men då tappar men hela trycket och får börja pumpa igen.

Det är lite svårt att föklara som sagt hoppas ni förstår.

Tacksam för snabba svar skulle vilja fixa det här så bilen går igenom besikningen i veckan.

Aldrig mer en japanare!
Robban_Hedlund
13 september 2009 · 175 Inlägg

Nu har jag bytt packningar i huvudbromscylindern. Nu har bromsarna slutat ligga på, men dock så tappar jag trycket i pedalen ibland. Om bilen stått i några timmar så kan det vara helt tomt i pedalen, om man sen trycker på pedalen så komer trycket upp ganska fort. Jag tycker att pedalen känns lite svampig oxå.

Någon som har något förslag på vad det kan vara???

Behöver hjälp!!!

Aldrig mer en japanare!
jimmy_mattsson
13 september 2009 · 170 Inlägg

Hejsan undrar om du har fått ur all luft som blir när man tar isär huvudbromcylindern för det kan vara att det är luft som gör bekymmret annars

Robban_Hedlund
13 september 2009 · 175 Inlägg

Jag har luftat bromarna mycket tycker jag, men kanske inte tillräckligt.
Ska prova att luft mer i morgon då.

Aldrig mer en japanare!
Robban_Hedlund
14 september 2009 · 175 Inlägg

Nu har jag luftat systemet som fan idag. Det blev mycket bättre men jag tycker den inte är lika hård som en vanlig ny bil. Men det kanske är så med en gammal bil big_smile Ska iaf besiktiga den i morgon så får vi se hur det går!

Aldrig mer en japanare!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang