3302
Sök

Är växellådan sönder?

3 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
jag undrar vad som sker med bilen/växellådan om man får i backen, inte riktigt får i den utan så att det låter om bilen, då fortfarande bilen är i rullning?
jag är helt okunnig om bilar och skulle vara jätte tacksam och glad om någon svarade.
Tack!

4 001 Inlägg
24 september 2009
låter mer som kopplingsproblem

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 september 2009
MBDR skrev:
jag undrar vad som sker med bilen/växellådan om man får i backen, inte riktigt får i den utan så att det låter om bilen, då fortfarande bilen är i rullning?
jag är helt okunnig om bilar och skulle vara jätte tacksam och glad om någon svarade.
Tack!

kuggen i lådan blir dåliga + synkringar  nån enstaka gång gör inget.
men är det ofta så pajar lådan till slut

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 327 Inlägg
24 september 2009
Du kan ju testa att byta växellådsolja. Det gör inte saken sämre iaf.

3 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
En dag efter att det hade skett lät det konstigt om bilen, har varit en del problem med den tidigare men den är nyservad. Det var liksom ett lite tjutande ljud från motorn. kan det bero på att detta har skett ett par gånger?

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
24 september 2009
urtrampnings lager kanske? vad är de för bil vi snackar om ? smile

3 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
hewra skrev:
urtrampnings lager kanske? vad är de för bil vi snackar om ? smile

Vad innebär det? Det är en renault megan.

1 327 Inlägg
25 september 2009
Om det är urtrampningslagret så låter det ett oljud när man trampar ner kopplingen.

Testa byt växellådsolja först. Blir det inte bra då är det bara att ta det lungt när du lägger i backen och låta det vara eller byta växellådan.

Sök