4526
Sök

Koppling låter konstigt Ford scorpio

1 253 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Jo har problem med brorsans scorpio som börjat låta hemskt om kopplingen. Låter ej mycket med koppling uppsläppt men när man kör och ska växla eller bara trycker ner kopplingen kommer ett ljud som påminner om när man backar med bilen. Man backar fort o bromsar ner det ljudet när man trycker ner kopplingen hmm Vet inte vad det är, min gissning är urtrampningslagret men vill höra från er med så man inte köper fel delar.

Lev livet nu innan det är för sent

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 september 2009
de e säkerligen urtramplagert, byt alltihop där innanför när du ändå håller på smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Kokar ris
923 Inlägg
25 september 2009
urtrampningslagret säger jag med. du kan ju plocka ner lådan o kika först annars, tar ju inte allt för långt tid, och du är ju tvungen att göra det nån gång.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

1 253 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Okej då vet man det iaf. Ja det är rätt att det behövs ju plockas ner tids nog iaf men var kan jag hitta lagret? Har kikat på både Meca och Mekonomen men verkar ju inte ha iaf inte på deras webshop. Någon som vet det tro? smile Sen passar väl sierra lager då det sitter samma motor i de båda men vet inte hur det är med lådan om den är samma med. Sitter MT75 låda i brorsans om jag inte är helt ute o seglar nu tongue

Det är en DOHC 2.0
Senast redigerat av opeldrifter (25 september 2009)

1 253 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
MantaRobin skrev:
de e säkerligen urtramplagert, byt alltihop där innanför när du ändå håller på smile

Hmm okej så jag ska byta koppling o allt då menar du, uj det blir la dyrt?

1 253 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Jaha nu har jag lite mer info från brorsan om bilen. Det låter illa på 1:an , 2:an när man kör iväg, är det lådan som behöver bytas?? Har hört från en verkstadsgubbe att lådan var på g?

Sök