5028
Sök

Hur justerar man parkeringsbromsen på en 244gl -90?

15 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
vart justerar man? är det endast vid mittkonsollen som man ska skruva? Tog av bakdäcket men hittade inte nån justering där. är tacksam för svar

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 oktober 2009
har ej gjort de på 240is vad jag kan minnas men på 940 är under mitt konsolen en lite större mutter typ "typ vid askkoppen bak" vrider man på den så spänner man antar de är samma på 240is

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 oktober 2009
japp det är barta vid mittkonsolen smile  två muttrar , en till varje vajer

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

15 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
har ej gjort de på 240is vad jag kan minnas men på 940 är under mitt konsolen en lite större mutter typ "typ vid askkoppen bak" vrider man på den så spänner man antar de är samma på 240is

okej, men dom andra 2 skruvarna är till för att justera om det tar mer på ena sidan eller?

15 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:

men jag har hört nått förut att dom skruvarna ska man bara skruva på om det bromsar ojämt

4 001 Inlägg
8 oktober 2009
ulfhimself skrev:
turboforssen skrev:

men jag har hört nått förut att dom skruvarna ska man bara skruva på om det bromsar ojämt

det stämmer, det sitter en skruv i mittkonsolen med 19mm skalle om jag inte minns helt fel som är till att spänna handbromsen, de 2 andra 10mm är till om man justerar mellan hjulen.

Oftast sitter problemet ute i bromsarna, det brukar vara leden som sitter där som går trögt eller bromsbackarna som är utslitna.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

15 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
ulfhimself skrev:
turboforssen skrev:

det stämmer, det sitter en skruv i mittkonsolen med 19mm skalle om jag inte minns helt fel som är till att spänna handbromsen, de 2 andra 10mm är till om man justerar mellan hjulen.

Oftast sitter problemet ute i bromsarna, det brukar vara leden som sitter där som går trögt eller bromsbackarna som är utslitna.

okej tack för hjälpen, så de är bara att prova skruva åt den och se om det bli nå bättre:D

15 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
ulfhimself skrev:
turboforssen skrev:

nyss var ut och skruvat och det blev bättre smile tack så mycket för hjälpen big_smile

Race For Fun!
379 Inlägg
8 oktober 2009
Annars har Haynes en bra detaljerad bok om hur man gör allt till gamla volvos wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Sök