4685
Sök

Dunkande ljud från framhjulen, Vw Golf GTI års 00.

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Tjo!

Kan väl ta historian från början!

Hade målat mina bromsok på bilen innan idag, och när jag var klar och skulle köra till en kompis så hörde jag ett dunkande från något av framhjulen.(Låter som att det kommer från vänster)

Ljudet är lite svårt att beskriva, men låter nästan som att det vore punka på ett hjul.(Vilket det inte är...)
Skakar inte i ratten, känner dock hur det dunkar i karossen.

Någon som har en aning om var det kan vara? sad

Tack på förhand!/Nicklas

EDIT: Ska nämnas att när jag skulle få väck hjulet så fick jag slå lite "lätt" med en hammare på hjulet(Vänster fram) för att lyckas få av det från navet. Kanske något av det som kan ha skadat något? Vad kan det vara isåfall?
Senast redigerat av THEBADGUY (9 oktober 2009)

Allt för den där jävla hatten!

Konsult
1 247 Inlägg
10 oktober 2009
Har du verkligen fått fast hjulet riktigt? Om du inte demonterat något annat rekommenderar jag dig att gå ut och dra åt eller helt enkelt ta lös och sätta dit hjulet igen..
Det brukar kunna sitta lite fast ibland, har varit med om bilar man får ta till stora släggan eller t.o.m lossa på (inte ta bort) alla bultarna och ut o våldköra lite för att det ska lossna.. Kan nämnas att saab verkar vara lite busiga på det sättet om man är snål på rengöringen wink

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (10 oktober 2009)

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Tagg3N skrev:
Har du verkligen fått fast hjulet riktigt? Om du inte demonterat något annat rekommenderar jag dig att gå ut och dra åt eller helt enkelt ta lös och sätta dit hjulet igen..
Det brukar kunna sitta lite fast ibland, har varit med om bilar man får ta till stora släggan eller t.o.m lossa på (inte ta bort) alla bultarna och ut o våldköra lite för att det ska lossna.. Kan nämnas att saab verkar vara lite busiga på det sättet om man är snål på rengöringen wink

/Kim

Var ute och kollade nu!
Och visade sig att 2 av bultarna inte var riktigt åtdragna, så nu är det inget dunkande! smile.

Tack för hjälpen Kim!

Mvh/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!

Konsult
1 247 Inlägg
10 oktober 2009
Ja du ser vad enkelt det kan vara ibland smile Kom ihåg att efterdra bultarna efter ett tag också.

Det va så lite så smile

/Kim

Sök