7834
Sök

Byta olja i volvo 850 Aut låda?

LillNaisarn
6 februari 2010
Trådstartare
Började med idag att byta olja i 850'n och allt gick hur fint som helst med då man skulle tappa ur lådan tills man fått ut ~4,5L efter det har det så gott som avstannat och man får inte ut dom resterande litrarna. Är det något speciellt man bör göra då man ska byta olja i en AW50 låda?

Lund-gren
6 februari 2010
Trådstartare
nja man byter ju oljan genom att skölja igenom lådan med ny olja.... går inte bara å skruva av pluggen, få ut några liter gammal olja, hälla på med motsvarande mängd ny...

guide: http://www.nordicr.com/forum/viewtopic.php?t=4082

1 587 Inlägg
4 mars 2010
vad exakt sköljer man lådan med ? Samma olja som ska vara i lådan eller ? De är ju ganska dyrt alltså haha

4 824 Inlägg
4 mars 2010
Severin skrev:
vad exakt sköljer man lådan med ? Samma olja som ska vara i lådan eller ? De är ju ganska dyrt alltså haha

ja man sköljer med samma som ska vara i lådan

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 587 Inlägg
4 mars 2010
Christian S skrev:
Severin skrev:

ja man sköljer med samma som ska vara i lådan

Jaha, dyrt då som sagt ! Tips om nån sida som ja kan beställa från eller köpa nånstans ? smile

Offroad Racing
3 123 Inlägg
4 mars 2010
Kolla på swedol efter olja

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

629 Inlägg
4 mars 2010
Nä nu måste jag få gnälla lite här... de är inte ofta jag gör det men nu måste jag tongue

ANVÄND SÖK FUNKTIONEN!!!!!!!!!!!!!!

Men för övrigt så gäller swedol när du ska köpa olja som henke_99 skrev smile

Art. nr: OF-621906     Auto 15 ATF Dexron III. 537,00kr för 20liter!

har själv gjort det och de gick åt 16liter då...

1 587 Inlägg
4 april 2010
Nu har ja försökt beställa från swedol, men man får visst inte beställa om det understiger 600kr..
Vet någon om något annat ställe där man kan beställa denna olja ?
Senast redigerat av Severin (4 april 2010)

845 Inlägg
4 april 2010
Severin skrev:
Nu har ja försökt beställa från swedol, men man får visst inte beställa om det understiger 600kr..
Vet någon om något annat ställe där man kan beställa denna olja ?

Köp något annat för 63 kr då roll

1 587 Inlägg
6 april 2010
Har beställt allting, kommer imorrn, behöver bara en 12mm genomskinlig slang nu big_smile undra var man kan fixa en så haha

362 Inlägg
13 april 2010
Severin skrev:
Har beställt allting, kommer imorrn, behöver bara en 12mm genomskinlig slang nu big_smile undra var man kan fixa en så haha

Biltema har en som är perfekt.
Samt att det kan vara bra att ha nya o-ringar och clips från Volvo.

Sök