2898
Sök

Audi a4 1,8TS quattro -98. tappat turbotryck...

86 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#1
Har känt att bilen blivit slö, kollade på tryckmätaren till turbon och ser att den laddar ca, 0,25 ist för 0,6 bar. Har inte hunnit kolla upp det, tänkte se om någon vet vad detta kan bero på, eller någon som har varit med om detta.

Väldigt tacksam för tips..

// Dennis
Senast redigerat av Team-Bmw (21 februari 2010)


218 Inlägg
21 februari 2010
#2
kollat om det är läckage ?

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

86 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#3
tomtemat skrev:
kollat om det är läckage ?

Nej har inte kollat det, men de känns inte som att det skulle vara något läckage, för den laddar precis 0,25 och inge mer.


218 Inlägg
21 februari 2010
#4
Har du extern wastegate lr liknande? isf kan nån slang där ha hoppat o därav bara ge dig grundladdet?

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

86 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#5
tomtemat skrev:
Har du extern wastegate lr liknande? isf kan nån slang där ha hoppat o därav bara ge dig grundladdet?

Kan hända ska forska lite i det.. men de låter ju ganska vettigt, för de e ju bara precis så att den laddar, sen händer det inget mer. hmm


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
21 februari 2010
#6
wastegate stången som fastnat kanske ?


Mr. AUDI !
642 Inlägg
21 februari 2010
#7
Kan va att den går på nödläge?, men börja med o kolla alla vacum slangar!

Four Rings To Rule Them All!

45 Inlägg
21 februari 2010
#8
Sitter återcirkulerande dumt orginalt på dom. tongue kolla så inte den hængt sig!


218 Inlägg
21 februari 2010
#9
Team-Bmw skrev:
tomtemat skrev:
Har du extern wastegate lr liknande? isf kan nån slang där ha hoppat o därav bara ge dig grundladdet?

Kan hända ska forska lite i det.. men de låter ju ganska vettigt, för de e ju bara precis så att den laddar, sen händer det inget mer. hmm

Precis, kolla wastegaten så inte den hängt sig samt slangarna där o skriv va du hittar smile

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

497 Inlägg
21 februari 2010
#10
tycker de verkar lite väl lågt ladd för att vara magnetventilen men kan vara den så dra av kablen till magnetventieln och kolla blir det ingen skillnad när du kör då så e de magnetventilen till 50%.
men mest troligt så är det wastgaten som är fallet då det låga laddet eller kablar som är av/sprukna.
även när den ladda 0.6 bar så är det lite väl lågt på 180hks versionen har för mig dom ska ladda 0.8 bar då 150 hps versionen laddar 05-06 bar det är trots allt högtrycks k03 turbo som sitter i 180 hks vers.
jag tycker du ska turbo trycks mätta systemet för bästa felsökning.
Senast redigerat av Audi-powah (21 februari 2010)


86 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#11
tomtemat skrev:
Team-Bmw skrev:
tomtemat skrev:
Har du extern wastegate lr liknande? isf kan nån slang där ha hoppat o därav bara ge dig grundladdet?

Kan hända ska forska lite i det.. men de låter ju ganska vettigt, för de e ju bara precis så att den laddar, sen händer det inget mer. hmm

Precis, kolla wastegaten så inte den hängt sig samt slangarna där o skriv va du hittar smile

Har kollat slangar, kablar m.m, och hittar ingenting som har lossnat eller gått av.. (även kollat underifrån i lyft)


86 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#12
Audi-powah skrev:
tycker de verkar lite väl lågt ladd för att vara magnetventilen men kan vara den så dra av kablen till magnetventieln och kolla blir det ingen skillnad när du kör då så e de magnetventilen till 50%.
men mest troligt så är det wastgaten som är fallet då det låga laddet eller kablar som är av/sprukna.
även när den ladda 0.6 bar så är det lite väl lågt på 180hks versionen har för mig dom ska ladda 0.8 bar då 150 hps versionen laddar 05-06 bar det är trots allt högtrycks k03 turbo som sitter i 180 hks vers.
jag tycker du ska turbo trycks mätta systemet för bästa felsökning.

ja kanske va lite snål på standard trycket, (kan vara mätaren som visar lite fel me) men den brukar ligga på runt 0.7 ... vart eller hur kan jag tryck-mäta turbon på bästa sätt?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81921/864563_312516.jpg
...

Kommer inte på vad denna heter, iaf så hörde man hur den lät förut när bilen var igång, märkte att den var tyst nu.. och blev ingen skillnad när jag ryckte kabeln till den. Kan denna ha något med saken att göra?


86 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
#13
Jag hade bilen inne i garaget för upptining i söndags-natt för att se om det
blev bättre, resultatet blev ingen skillnad.

Men idag när jag tog bilen till jobbet så märkte jag att ladd-trycket va tillbaka..big_smile
Tycker detta är väldigt konstigt... nån som har en aning om vad det kan vara då?hmm
Senast redigerat av Team-Bmw (23 februari 2010)


572 Inlägg
2 maj 2013
#14
Ser att detta är gammalt.. Men här är inget svar på felet.. Har likadant fel just nu.. Fick du rätt på det Team-Bmw??

DZ Design På Facebook

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
2 maj 2013
#15
som alltid när man får motorproblem på en modern (nåja) elektroniktung bil: kolla felkoder!!! finns det inga? i så fall kolla slangar/wastegate etc efter mekaniska fel, finns det felkoder? åtgärda indikerat fel och prova igen!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

572 Inlägg
2 maj 2013
#16
Finns inga felkoder.. Hittar ingen läckande slang..

DZ Design På Facebook


Sök