3881
Sök

S70 handtag på Volvo 850 (problem)

664 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Har tagit bort mina original handtag idag, när dörrarna skall lackas, skulle pröva att stoppa dit S70 handtagen, men jag fåt absolut inte dit dit riktigt.

Sätter ju först i dom i hålet där fram, sedan försöker få fast den på armen där inne så man kan öppna, men får verkligen inte fast det. Måste man göra något speciellt eller är det bara att ta ut skruvarna på sidan som jag gjorde och lirka dit det nya?

593 Inlägg
17 mars 2010
Antar att det är ett handtag med låskolv du försöker få dit? Det passar inte alls, du behöver skaffa handtag utan låskolv fram.. Sen är jag inte hundra på hur det ser ut med länkage osv, men det finns flera trådar om det här vad jag kan minnas..

664 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Nej, jag har prövat på bakdörrarna också utan resultat.

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
17 mars 2010
det är riktigt pilligt...
Den armen som är där inne som gör att du kan öppna...
ta en skruvmejsel i ett av hålen i gavlen där handtaget sitter fast.
och peta fram den armen sen är det bara haka på handtaget...
tänk på att det är 2 olika storlekar på den armen på handtaget fram och bak.

hoppas detta hjälpte

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
17 mars 2010
_Eve skrev:
Om det inte är handtag med låskolv behöver du en mejsel. Stoppa in den i ett av de små hålen på sidan och håll ut armen som öppnar dörren (mot bilplåtens insida liksom..) samtidigt som du trycker in handtaget. "Klumpen" på armen = i hålet på handtaget.

du va snabbare hehe

664 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Tackar för hjälpen, prövade lite så där idag, men lyckades inte, får fortsätta imorgon, bra att ha gjort det innan dom och dörrarna skall lackas.

2 452 Inlägg
18 mars 2010
titta så du inte har fått bakdörrarnas handtag nu fram...alltså det skiljer på bakdörrar o framdörrar

döden kommer tillbaka

664 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
_Eve skrev:
Retepoj skrev:
Tackar för hjälpen, prövade lite så där idag, men lyckades inte, får fortsätta imorgon, bra att ha gjort det innan dom och dörrarna skall lackas.

Mina handtag och dörrar lackades separat.. Snyggare så smile
Det finns ett annat trick om inte det med mejseln funkar, men det vågar jag inte skriva här för då blir man väl utmobbad roll

Jo, självklart skall dom lackas separat, vill bara pröva hur man enkelt får dit dom, men hann inte det för bilen och handtage när hos lackeraren nu och har slipats och skall lackas imorgon tongue.

Men berätta du nu wink... Kom igen nu tongue

Sök