3940
Sök

Löda om ABS-boxen på en volvo 855 GLE -93

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Hejsan!

Har nu efter mycket om och men lyckats konstarera att jag behöver en ny ABS-styrenhet.
Jo frågan är då, jag har tagit bort boxen från bilen och lyckats öppna den ska jag löda om den då? Och om jag ska göra det hur vet jag då vart jag ska löda?

Tack på förhand!

Juste bilen är en Volvo 855 GLE -93 med TRACS
Senast redigerat av ProXem (23 mars 2010)

297 Inlägg
23 mars 2010
ProXem skrev:
Hejsan!

Har nu efter mycket om och men lyckats konstarera att jag behöver en ny ABS-styrenhet.
Jo frågan är då, jag har tagit bort boxen från bilen och lyckats öppna den ska jag löda om den då? Och om jag ska göra det hur vet jag då vart jag ska löda?

Tack på förhand!

Juste bilen är en Volvo 855 GLE -93 med TRACS

Gå på denna sida: http://www.volvoforum.no/ välj sedan tips & triks, scrolla ned till "Reparasjon av ABS/TRACS Modul"

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Hejsan, ja jag var precis inne på den sidan men jag har inte en likadan box, min är av plåt hmm

+Uppfinnare+
643 Inlägg
23 mars 2010
ProXem skrev:
Hejsan, ja jag var precis inne på den sidan men jag har inte en likadan box, min är av plåt hmm

Men sa du inte att du hade fått upp boxen? När du har dela på boxen så är det ju bara till att gå över kretskortet och kolla efter svarta/spruckna lödningar med förstoringsglas och lödda om smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Hobby Fotograf
650 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
har precis kollat igenom hela boxen nu men har inte sett nånting onormalt men sen så är jag inte mästare på sånt här så har säkert missat nått hmm men får väl bli att köpa en ny då kanske tongue

Sök