6097
Sök

Byta stötdämpare fram går ej

878 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Tja.
Skulle sänka bilen idag och har andra stötdämpare som är sänkta som jag haft på gamla bilen, men krängningshämmarstag är för spänd på ena sidan går ej få på den ?, någon som vet som kan vara felet?:S, ska ju inte vara så spännt har ju bytt innan på andra 850s. Orginal dämparen är svår att få tillbaka med då den är så spännd?

Handlar om volvo 850.

All The best
MVH
Jonas .L

876 Inlägg
8 april 2010
ejon_850 skrev:
Tja.
Skulle sänka bilen idag och har andra stötdämpare som är sänkta som jag haft på gamla bilen, men krängningshämmarstag är för spänd på ena sidan går ej få på den ?, någon som vet som kan vara felet?:S, ska ju inte vara så spännt har ju bytt innan på andra 850s. Orginal dämparen är svår att få tillbaka med då den är så spännd?

Handlar om volvo 850.

bilder?

878 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
står du på helt plant underlag?
dragit ur alla bultar?

Självklart, har ju gjort detta innan med.
Bilen drar även mot höger när jag bromsar och när hjulen når tex en väggupp så drar den åt höger, och det är höger sida som är för jävla spänd.
Undra vad det är ???

All The best
MVH
Jonas .L

Fri fart för ett fritt folk!
15 027 Inlägg
8 april 2010
när du hissar ett hjul kommer krängningshämmaren från den ohissade sidan automatiskt pressa upp krängaren och detta blir mycket svårare om man tex har sänkt bilen på en sida

använder alltid något att pressa krängaren när jag byter
enklast är att hissa båda sidorna samtidigt och använda en hävarm för att pressa krängaren till rätt läge

Kör fort så hinner inget hända...

2 072 Inlägg
8 april 2010
Growe skrev:
när du hissar ett hjul kommer krängningshämmaren från den ohissade sidan automatiskt pressa upp krängaren och detta blir mycket svårare om man tex har sänkt bilen på en sida

använder alltid något att pressa krängaren när jag byter
enklast är att hissa båda sidorna samtidigt och använda en hävarm för att pressa krängaren till rätt läge

håller me.. båda hjulen i luften.. annars får du de svårt som f'n att byta..

Sandzoo i da house

878 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
får testa med detta smile

All The best
MVH
Jonas .L

Sök