5772
Sök

Skillnad på sänknings satser? Volvo V70 -99...

1 163 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Det är ju en ren jävla djungel när man ska ha tag på något.

Min bruksbil, V70 -99 fick nya fälgar detta året och då blev det väldigt mkt luft mellan däck och skärmkant så nu känns en sänkning rätt nödvändig...

Vad ska man då använda?
Kollat blocket, Radicast, Hova, Vparts samt div företag som har samma skit med olika namn...

Lesjöfors och H&R är ju bekanta namn men kan tänka mig att Lesjöfors och dom flesta andra fjädrarna är samma skit egentligen?

Jag vill INTE åka epa traktor så det absolut hårdaste och värsta är inte nödvändigt, tvärtom, gärna mjukare och mer användarvänligt så om någon här har tips på något som egentligen bara sänker och ger lite bättre väghållning så vore det perfekt! smile

Sen undrar jag om någon snäll människa här har bildbevis på skillnaden mellan 60/40mm sänkning vs. 40/40mm sänkning?

Mvh
Senast redigerat av NightCruiser (18 april 2010)

593 Inlägg
18 april 2010
Kolla med "Lurvas" här på garaget, han har en uppsättning K-sport Coilovers till salu till mycket bra pris! De är ställbara i både höjd o hårdhet och borde "fixa biffen" åt dig!

/Jerker

1 163 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Tack för tipset! smile
Men coilovers känns som overkill på en bruksbil, speciellt när man tittar på spargrisen...

Sen drar jag mkt släp med bilen och där är jag lite osäker på coilovers.

Mvh

2 266 Inlägg
18 april 2010
handla en chassie sats från nåt ställe som har bra pris med dämpare och fjädrar, jag har precis monterat en sänkningsats på v70r och en s70 tdi på v70 vart de med dom svarta dämparna och den går mycke mjukare efter vägen än va s70 gör då de vart dom gula dämparna med lika fjädrar f&k sänksats var de. så ska du ha en sänksats så välj den med dom svarta dämparna, angående 40/40 eller 60/40 så väljer du själv om du vill ha en bil som lutar lite bakåt som med 40/40 sänkningen en 60/40 gör att bilen blir perfekt framåt lutad

svetsdiff !!!

1 163 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Jag har kollat runt lite och bestämt mig för en 60/40 sats helt klart!

Nu är det märkena jag funderar på för att få rätt känsla...
Dom flesta sänknings satser idag innehåller ju endast fjädrar och det ska gå bra att köra med original dämparna säger dom.
Blir det en bra kombination eller är originaldämparna hårdare pga dom är anpassade efter mjukare fjädrar?
Eller tänker jag väldigt fel nu?

2 266 Inlägg
18 april 2010
är de fräscha original dämpare så funkar de bra

svetsdiff !!!

1 163 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Ok... Fram är dom bra.
Bak ska dom bytas när jag bytar fjädrarna, då blir det väl Monroe eller vad den lokala reservdels gubben har hemma...

Sök