Bilmekanikern glömde dra åt skruvarna

fegge_89
31 maj 2010 · 1 302 Inlägg

Hej!

Jag har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska göra med.

Jag lämnade nämligen in min bil för att byta drivknut hoss en mindre bilverkstad och det gjorde dom snabbt men sedan några dagar efteråt så slutade min bil helt att driva och för några dagar sedan så såg jag att skruvarna som behövs för att skruva fast drivknuten hade lossnat så jag tror de inte gjorde reperationen så seriöst och inte drog åt skruvarna ordentligt nu undrar jag hur jag ska göra, ska jag åka tillbaka till dem och säga åt dem att skruva fast drivknuten kostnads fritt eller ska jag betala för det?

Eller ska jag vända mig till en helt annan bilverkstad?

Jag är tacksam för alla svar jag kan få. smile

Janneutanb
31 maj 2010 · 7 272 Inlägg

Dom har klantat sig, dom ska stå för alla ev. repkostnader...
Varför inte bara ringa och prata med dom först?

loow Jävel
31 maj 2010 · 2 018 Inlägg

Som föregående talare säger, ring o snacka me dom smile Är dom seriösa gör dom det utan problem.

You got to risk it, to get the biscuit :)
MarcusL #2573
31 maj 2010 · 1 489 Inlägg

Är inte det en självklarhet att man ringer verkstaden där man lämnat in bilen och påpeka vad som är fel innan man skriver på ett forum...?

• Även den starka måste ta i när han skiter
azid Det som inte dödar gör ont
31 maj 2010 · 2 668 Inlägg

Men gisses vad ska du göra? Självklart åker man tillbaka och frågar om det är såhär det ska vara,sen om dom vägrar fixa det kan man börja leva rövare.

2slow
fegge_89
31 maj 2010 · 1 302 Inlägg

Oj fel av mig skulle skrivit att jag också har ringt dem men de står inte för någonting.

Janneutanb
31 maj 2010 · 7 272 Inlägg

Vad hade dom för argument för att inte stå för det?

fegge_89
31 maj 2010 · 1 302 Inlägg

De säger att det inte finns bevis att det är deras fel och att jag inte kan få det gratis utfört

Rock-Star
31 maj 2010 · 2 982 Inlägg

du har ju garanti på det jobb de har utfört..
backjobb kallas det i DERAS värld.

twin_cam Smålänning
31 maj 2010 · 7 877 Inlägg

Klart dom ska stå för det.

Dom kan ha dragit åt dom hårt så satan, men dom ska efterdras...
Eller så glömde dom helt enkelt att dra dom riktigt från 1:a början.

Jävligt dålig stil att hålla på så...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Dani_A Tyngaste 2.0
31 maj 2010 · 256 Inlägg

Ta i med hårdhandskarna gubben låt de inte köra med dig?

Senast redigerat av Dani_A (31 maj 2010)

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
darkwizard Fordonstekniker
31 maj 2010 · 1 740 Inlägg

Vilken verkstads koncern är dom anslutna till? Om det ej går att klaga hor verkstan, så klaga där. Om det ej funkar så är det ARN som gäller.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
snurbo_diesel Egen företagare
31 maj 2010 · 864 Inlägg

Självklart ska firman stå för det.
Har själv varit ute för sånt misstag vid service av Caddyn.
Efter 2-3 dagar tände sig bromslampan i instrumenten, då hade bromsoljan åkt hur.
Jag åkte raka vägen in till servicelämnaren och prata med dom.
De blev ju nervösa som an så jag fick köra in bilen i verkstad på en gång, de fyllde bara i lite mer olja och bad med hålla koll på nivån, sjunker den kommer du in på en gång.
Dagen efter åkte jag in igen då olja sjunkit, de tog bilen direkt och jag fick lånebil.

Då visade det sig att de dragit sönder eller inte dragit åt en nippel riktigt (de ville inte säga exakt vad det var)
Men iaf de stod för allt ihopa.

Åk dit och prata med verkstadschefen så ska du se, många är tuffa över telefon.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
fegge_89
31 maj 2010 · 1 302 Inlägg

Tack för alla svar jag fått ska åka dit och ta ett ordentligt samtal med den gamla farbrorn.

bumpe Lastbilsmekaniker
31 maj 2010 · 3 878 Inlägg

Vi hade en prao som hade sönder en slangklämma vid service så bilen läckte diesel... Bilen blev bärgad till annan verkstad när de märkte att det läckte och vi fick stå för både bärgningskostnaden och reparationen!
Kostade oss 3000 som exempel så att de inte ska göra rätt för sig är det dummaste jag hört!

SJÄLVKLART ska de stå för alla kostnader! Där är inget att ens försöka diskutera om!

Rooth07 Lindahls Gräv AB
31 maj 2010 · 716 Inlägg

ja värgar dom helst så är det som en tidigare skribent skrev, anmäl det till ARN= Allmäna Reklamationsnämnden. eller bara hota dom med det så ska du se på fan att dom gör det. För dom vill de inte ha att göra med:P

Tiger1978 Fattig student
1 juni 2010 · 1 282 Inlägg

Har du kvitto på jobbet och det är inom rimlig tid kan dom knappast komma undan med det, var det inom en månad sen kan dom knappast komma med några undanflykter.. Men ring till din lokala konsumentrådgivare (finns i de flesta kommunhus), dom hjälper dig garanterat, och har du redan varit i kontakt med verkstan så ringer dom säkert för dig om du förklarar läget och berättar att du pratat med dom men inte vill hjälpa dig..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Fartsyndare Pro detailer
1 juni 2010 · 417 Inlägg

Håller med tidigare, stå på dig, detta ska dom stå för, säg att antingen löser dom det direkt eller så går du via ARN och komsumentombudsmannen och då åker dom på bärgningskostnad plus reparation på märkesverkstad.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
LeafBox Lat Perfektionist
1 juni 2010 · 6 359 Inlägg

Skruvarna kan ju ha åkt lös ändå, även fast dom dragit åt.
Hade en Audi 100 som tappade vänster sida så fort man tog ett gupp för fort -.-
Så drog man åt tills man inte kunde dra mer, körde 1 helg och tänkte att "hey, det funkar ju nu!"
Och så hoppade den ut igen.

Dock är det ju väldigt lätt fixat utav verkstaden, så dom skulle ju kunna göra tid att fixa det ändå.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Akka
1 juni 2010 · 1 174 Inlägg

ska vara back jobb hos verkstaden. bara dit igen å kriga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang