4034
Sök

Vill höja min bil, men hur?

404 Inlägg
27 oktober 2010
Typ karosseribrickor:
http://www.gunneboindustries.com/sv-se/ … eribricka/
Brukar finnas på ställen som Laitis osv, tror största tjockleken är 8mm. Kör man på det alternativet så dra dit så stora brickor du bara får plats med så lasten fördelas på så stor yta som möjligt.

1 827 Inlägg
27 oktober 2010
Plocka orginal fjäderben från skroten, kan inte kosta mer än en tusenlapp. Du kan plocka från alla civic 92-95 och även 88-91 om du plockar med dig gafflarna till frambenen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

3 187 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Plocka orginal fjäderben från skroten, kan inte kosta mer än en tusenlapp. Du kan plocka från alla civic 92-95 och även 88-91 om du plockar med dig gafflarna till frambenen.

ja det är ett allternativ faktist.

vad tror ni om dessa?
http://www.akr-performance.nl/shop_uk/c … prings.php

om jag ställer dessa på 0 så måste det ju bli original höjd?
eller har jag fel?

3 187 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Attenator skrev:
Typ karosseribrickor:
http://www.gunneboindustries.com/sv-se/ … eribricka/
Brukar finnas på ställen som Laitis osv, tror största tjockleken är 8mm. Kör man på det alternativet så dra dit så stora brickor du bara får plats med så lasten fördelas på så stor yta som möjligt.

ja, men vad tror du om dessa?
http://www.akr-performance.nl/shop_uk/c … prings.php

de borde ju fungera?

3 187 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
hittade även något liknande på bluepower, kan inte länka dessa. men om ni söker på bluepower så hittar ni dom,
Honda Civic/CRX/Delsol 88-00 SIX Adjustable Coilover Kit

tror ni detta fungerar? eller måste man byta en massa andra grejer på bilen för att montera dessa på den?

OUTLAW1
27 oktober 2010
kan inte göra annat än le..troligtvis har du coilovers på bilen..i regel bra mycket dyrare än original tjaffset..
Och vad gör du..klagar..se till att justera dina coilisar och du har båda hög och låg bil när du vill...
Eller g bort dina coilovers mot original men låt den nye ägaren göra slitjobbet...

3 187 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
rallykid skrev:
kan inte göra annat än le..troligtvis har du coilovers på bilen..i regel bra mycket dyrare än original tjaffset..
Och vad gör du..klagar..se till att justera dina coilisar och du har båda hög och låg bil när du vill...
Eller g bort dina coilovers mot original men låt den nye ägaren göra slitjobbet...

jag har inte coilovers på min bil, det sitter en vanlig sänkningssats på den?

Darth Vader
1 644 Inlägg
27 oktober 2010
Hur gör en vanlig sänksats så att du inte kommer över div. bulor? hmm

Braaaaap?

3 187 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Tom skrev:

har ca 8 cm till marken fram vid spoilern, vet inte vad den är sänkt med, men tror den är sänkt rätt mycket.

1 827 Inlägg
27 oktober 2010
Tom skrev:

Killen sa "utställningsbil". Jag lägger min röst på kortade dämpare, sänkningssats moddade med vinkelslip. wink

till TS: Coilovers funkar helt okej, frågan är om du kan få upp den så hög som du vill ha. Du behöver dock inte byta en pinal mer än just coilsen, det är direkt bolton, och lätt att byta också för den delen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

OUTLAW1
27 oktober 2010
OK inga coils alltså då satsar jag också mina 50 öre på kortade dämpare....köp orignal fjäderben från skroten alternativt köp coils och du kan sedan ha hög bil på vintern och en gatslickare på sommaren..för inte är det väl en crosscountry du vill ha...

3 187 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
rallykid skrev:
OK inga coils alltså då satsar jag också mina 50 öre på kortade dämpare....köp orignal fjäderben från skroten alternativt köp coils och du kan sedan ha hög bil på vintern och en gatslickare på sommaren..för inte är det väl en crosscountry du vill ha...

okej, så jag ska köpa original fjäderben och coils? då kan jag ställa den hur jag vill?

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 oktober 2010
Jag tycker som rallykid att skall du lägga ut pengar på dämpare, köp coilovers. Höj dem till vintern, och sänk lätt till sommaren. Prisskillnaden är marginell.

Braaaaap?

3 187 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Tom skrev:

Killen sa "utställningsbil". Jag lägger min röst på kortade dämpare, sänkningssats moddade med vinkelslip. wink

till TS: Coilovers funkar helt okej, frågan är om du kan få upp den så hög som du vill ha. Du behöver dock inte byta en pinal mer än just coilsen, det är direkt bolton, och lätt att byta också för den delen.

okej, jag tror bara den är sänkt  fjädrarna är nog inte kapade, tror bara den är sänkt med valiga sänk fjädrar. men dom coilvera ja skrev där uppe var ju rätt billiga, fungerar dom tror ni? bilen kanske blir lite högre?
Senast redigerat av big-jepp (28 oktober 2010)

3 187 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Tom skrev:
Jag tycker som rallykid att skall du lägga ut pengar på dämpare, köp coilovers. Höj dem till vintern, och sänk lätt till sommaren. Prisskillnaden är marginell.

okej, dämpare, måste jag köpa nya fjäderben med då?

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 oktober 2010
Beror på hur de nu är modifierade, men troligtvis inte.

Braaaaap?

3 187 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Tom skrev:
Beror på hur de nu är modifierade, men troligtvis inte.

okej, vilka dämpare rekomenderar du?

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 oktober 2010
Antingen billiga original, eller coilovers.

Braaaaap?

3 187 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Tom skrev:
Antingen billiga original, eller coilovers.

okej skulle dessa fungera?
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_8 … 18&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Coilove … 18&w=3

någon av dom?

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 oktober 2010
De första är s.k. coilsleeves. Dessa används ihop med original fjäderben och dämpare. Dessa hjälper dig troligtvis inte, om du inte redan har sådana. Viket du bör kolla upp.

De andra kan du köpa, vet inte vad priset till Civic EG blir. I England kostar de 290£ inkl frakt.

Braaaaap?

Sök