4145
Sök

Vart köpa Övre fjädersäte bak, Volvo 740

1 324 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Skulle montera mina sänkfjädrar bak på min 740 sedan -90a idag,
Men sänkfjädern hade större diameter än original, så jag har nog fått tag på kombi fjädrarna, Men dom passade bra förutom att dom inte satt fast i övre fjädersätet.

Så jag undrar vart kan man köpa fjädersäten till kombi?

MVH Daniel
Senast redigerat av DiZturbed (28 oktober 2010)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 oktober 2010
det är samma fjädersäten osv. på kombibilarna, enda som skiljer är att kombins fjädrar är lite hårdare

Jonas

1 324 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Nej..då hade väl dessa passat kombin ?

Står tydligt här http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvod … 0-940.html

Passar:
740/760/940 sedan OBS ej multilink, passar ej kombi

Och en kompis som har kombi sa att det inte var samma..

Självklart kan det var fel..

Vad kan jag då ha fått tag på? och går det att fixa så dom passar?
Senast redigerat av DiZturbed (28 oktober 2010)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 oktober 2010
Jag har själv monterat kombifjädrar på en sedan utan problem, så jag vet inte vad som skulle kunna vara annorlunda. Kan tänka mig att dom skriver så för att bilen skulle få ett snyggt bakåt-lut med sedanfjädrar på en kombi.

Jonas

1 324 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Jag har själv monterat kombifjädrar på en sedan utan problem, så jag vet inte vad som skulle kunna vara annorlunda. Kan tänka mig att dom skriver så för att bilen skulle få ett snyggt bakåt-lut med sedanfjädrar på en kombi.

Ja så tänkte jag med efteråt.. Men efter som dom fjädrarna jag fått tag på passar i undre skålen.. Så borde det väl gå att få den att sitta uppe med? För hade fjädern varit lite smalare där uppe så hade det gått.

2 419 Inlägg
28 oktober 2010
enda skillnaden mellan kombi och sedan är hårdheten! köpte du från vparts? de är ju inte direkt kända för kvalitets grejor!

1 324 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
enda skillnaden mellan kombi och sedan är hårdheten! köpte du från vparts? de är ju inte direkt kända för kvalitets grejor!

Nej köpte dom begagnade av en kompis tongue

Sök