3430
Sök

Kickdown slutat fungera på Automat växellåda Mercedes c180 -94

1 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
hejsan, jag har en mercedes c 180 automat -94

när kylan kom så slutade kickdown att fungera, har kontrollerat så att kickdownvajern e okej.
på samma gång började bilen växla tidigt i nästa växel vid ca. 1500 varv. när ja kör 35-40 km/h så har den växlat till 4:ans växel. när den skall växla ner från 4:ans växel till 3:an så hörs att "klonkande" ljud, och det känns som om bakhjulen skulle vilja låsa sig för en stund.

är tacksam för all hjälp jag kan få..

skriv bättre rubriker! Rubriken editerad / Moderatorerna

Oturen själv
593 Inlägg
1 december 2010
Byt ut oljan, kanske klumpar sig. Rensa oljesilen me. eller om de finns oljefilter så byt de då det kan ha fryst till.

Brum

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 december 2010
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök