Jag kan nästan inte alls styra min bil längre. Kan jag ha fått fel olja till min servostyrning på macken? Vad händer i så fall. Fixar det sig om jag bytar olja. Eller kan jag kyssa min älskade Mitsubishi hejdå?
Har det något med det otroligt kalla vädret att göra?
#1 ställ upp den me domkraft så framhjulen hänger fritt #2 öppna locket till servo olje behållaren #3 sväng me hjulen fram o tebax i "ändlägena" tills servon känns lätt igen
prova me de annars vet ja inte riktigt va man kan göra men en servo är ett slutet system som måste va fritt från luftbubblor. om de "hackar" o går "trögstyrt" är det oftast så att man behöver lufta systemet och de ja skrev är de enklaste sättet o göra de på.
bästa sättet att lufta den är avstängd bil vrid ratten fullt åt båda hållen tills vätskan ej sjunker eller det slutar bubbla gör man det med bilen igång finns risk att lufft kvarstår lycka till
Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
bästa sättet att lufta den är avstängd bil vrid ratten fullt åt båda hållen tills vätskan ej sjunker eller det slutar bubbla gör man det med bilen igång finns risk att lufft kvarstår lycka till
bra edit glömde skriva de att motorn inte ska va igång.. just därav kan de va en ide att hänga hjulen i luften så de blir lite enklare o styra
Så ni tror inte att det är ett el fel eller liknande? Utan det är att det har kommit in luft pga fel olja?
Jag ska absolut försöka.
om det är som ja förstår de har du bytt/fyllt på olja eftersom du fråga om du fått fel på macken o har man bytt/fyllt på finnes risken att de kommit luft i systemet. o ja tror inte du har en elektrisk servopump för de är inte så vanligt så el fel kan man utesluta rätt snart genom o titta om de går en rem te servopumpen o gör det de så är den inte elektrisk
Vill du ha vettiga svar så måste du ge lite mer fakta.
Tillexempel blev servon dålig helt plötsligt? har den blivit sämra och sämre över en period? gjorde du någonting när det hände? tillexempel fullde på olja, eller något annat i motorrummet, eller kört på någonting med hjulen?