3435
Sök

Drivaxel 1031 - Volvo 740

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Hejsan tongue

Jag har ett litet problem och det är att ena drivaxlen inte går inn så långt som den ska i bakaxlen

Har haft ut diffen och renoverat o bytt lager, och när jag satt tillbaka det så gick inte Vänstra drivaxlen in lika långt som den ska. Den Högra var det inga problem med iaf.... mad

Har pressat och bankat som F@n men inget hjälper..... Det går att rulla runt som det ska men han går inte inn helt, är typ 1-2cm som fattas

...........Team T-Röd Racing.............

P o r s c h e
1 700 Inlägg
31 december 2010
Antingen har du svetsat drevet snett eller så är det en loppa som sitter ivägen skulle jag tro wink

Det första alternativet är inte allt för ovanligt om man inte tänker sig för.

One Man Clan
4 287 Inlägg
31 december 2010
Jag har hört, dock inte bekfräftat de själv. att nån av 1030-1031 axlarna har längre drivaxel på ena sidan
du har i så fall inte satt vänster på höger sida å tvärtom ?

Jag vet i alla fall att drivaxlarna från en volvo 740 axel som jag köpte var längre splines å längre totalt än mina 940 axlar :S

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Antingen har du svetsat drevet snett eller så är det en loppa som sitter ivägen skulle jag tro wink

Det första alternativet är inte allt för ovanligt om man inte tänker sig för.

Kan ju va att det också om ja har otur, tyckte iaf inte det var de när jag svetsa...

Xuri skrev:
Jag har hört, dock inte bekfräftat de själv. att nån av 1030-1031 axlarna har längre drivaxel på ena sidan
du har i så fall inte satt vänster på höger sida å tvärtom ?

Jag vet i alla fall att drivaxlarna från en volvo 740 axel som jag köpte var längre splines å längre totalt än mina 940 axlar :S

ja det är rätt axel på rätt sida. Vet också att på en äldre 740 jag har var  det längre splines änn denna jag har nu

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Har fått i dom nu var bara att lirka uta helvete big_smile

Så nu är dom inne så långt det går, men då såg jag att i diffen var dom inte riktigt inne??
Lite svårt att se men tycker axlarna ska in längre i diffen

https://www1.garaget.org/archive/122/121883/217330/217330-2165495.jpg

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Eller det går att ha det så??

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 januari 2011
Är dom inne max så är dom ju wink På min 240 var axlarna inne i hela splinesen i alla fall.

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Är dom inne max så är dom ju wink På min 240 var axlarna inne i hela splinesen i alla fall.

Har kollar på 5 olika axlar och där är splinsen inne helt också, lustigt men det går nog ändå big_smile

Sök