3337
Sök

Bytt bromsskivor + belägg på en Mb clk 230 -98. Bromsen pulserar nu

731 Inlägg
14 januari 2011
Trådstartare
Hej, skivorna var slitna som fan på mammas bil. Så jag böt ut dom mot helt nya brembo + mekonomen bromsklossar. Nu när man bromsar så pumpar bromsen tillbaka lite. Ratten skakar inget och bromsarna tar som dom ska, såvitt jag vet.

Kan tillägga att jag drog av ena skruven som håller skivan på plats och fick inte med rätt med skivorna, men jag kollade lite forum och enligt svaren där hade den ingen påverkan utöver att hålla skivan på plats.

Vad kan vara fel? smile

552 Inlägg
14 januari 2011
Jag är hundra på att du ha en eller två skivor som inte sitter bra, har du knäckt skruven som håller dessa på plats så rekommenderar jag dig att rensa ur det som är kvar.

plankan
14 januari 2011
Du har väl gjord navet ordentligt rent innan du mont på dom nya skivorna hmm

P o r s c h e
1 700 Inlägg
14 januari 2011
Som plankan säger, du gjorde väl rent ordentligt innan du monterade skivorna?

89% sannolikhet att det är skivorna som wobblar lite, pulserna kan inte komma från så mycke annat wink

Skruvarna ska inte behövas nej om du har normala skivor och nav i alla fall. Skivorna centreras på skruvarna/ pinnbultarna och hålls på plats av själva däcket. Småskruvarna är bara där så inte skivorna släpper när man byter hjul och sånt

731 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Får väl ta min tid igen och se över det där.. Tack för svaren !

plankan
15 januari 2011
hardrox skrev:
Får väl ta min tid igen och se över det där.. Tack för svaren !

Du måste försäkra dig om att du har en 99.9% ren och plan anläggningsyta på navet innan du mont skivorna.
Oftast räcker det tyvärr inte att bara borsta med en stålborste,utan det är smärgel/sandpapper som skall till det.smile

Sök