4402
Sök

Regga 745-90---> t5

186 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Vet att det finns tusen ombyggt fordons trådar.
Men har kollat igenom många många men har alldrig sett vad folk har bytt på sina bilar.
Tänkte som sagt slänga ner en t5 motor i min 745-90.
Ska ju köra med m90 låda,tråg mmmmm o allt de.
Men behövs de bytas stötdämpare,fjädrar,bromsar??För självareggningen??
Och vad kostar en reggning? Antar att man behöver något slags intyg från någon verkstad att de är just en specifik volvo motorn som är korrekt isatt mm

tack på förhand
Mvh// johan

P o r s c h e
1 700 Inlägg
23 januari 2011
Egentligen ska du inte behöva något intyg, har jag aldrig läst i reglerna att det ska krävas, men har hänt flera som ska besikta att bilbekämpningen vill ha intyg ändå...

740 ska vara godkänd för 240 hk ungefär har ja för mig. Enda kravet för detta är att man har andra stötdämpare fram. Vilka vet jag inte tyvärr, ska troligen vara av någon grövre sort. Smackar du dit något nytt och fräscht som är grövre och styvare än original så ska det nog inte vara något problem, om du inte får veta exakt vad som krävs.

Själva besiktningspriset vet jag inte heller riktigt. Har för mig det rör sig om en tusenlapp

55 Inlägg
23 januari 2011
När jag byte motor i min brors 940 91 till en b230fk motor så fick jag skriva intyg på att jag satt in den korrekt typ.
Behöver inte byta stötdämpare besiktningsmannen sa inget om de och de finns inte precis något sätt att kontrollera på om man inte skruvar isär fjäderbenet.
Regbesiktningen gick på 1200kr har jag för mig

186 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
jätte tack, ringde precis och frågade.
man behövde ha andra stötdämpare fram nr: 1373915 alt. 329648.
och bak 1329507.
Sen intyg att just den motorn i isatt dvs motorbetckning och att en verkstad har kikat på de.
reggning kostar 800kr +vägning.

Sök