7040
Sök

Volvo 740 gle -85 handbromswire fäste (bak axel)

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
drog lös handbroms wire fäste vid bakaxeln.... ska sälja bilen på fredag så måste fixa det lite fort någon som vet om det är lätt att byta eller om det går att laga på någe vis ? dra fast skiten med en skruv eller liknande ?

Kan det lagas ska det lagas! :)

270 Inlägg
22 mars 2011
Finns lagnings kit på tex volvo/biltema osv, ser ut som en vanlig avgasklämma fast de är nått mer skit på den, Köp en sån för en hundring o montera ihop o kör smile

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
jag har ju en 85a så jag tror det ser annorlunda ut på min.. såg fästet när jag kikade lite under den igår och det är mer som ett 15 cm långt järn hölje som sitter över wiren med 2-4 st skruvar i ;o

270 Inlägg
22 mars 2011
Är de kanskse multilink du har? hmm

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
jamen precis sådär yikes

270 Inlägg
22 mars 2011
Dåså smile Om fästet som är fastsvetsat på bakaxeln är av, så finns de lagnings grejer till de
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Broms … handbroms/

Om den andra långa "bryggan" är av, så finns den att köpa på volvo för en billig slant

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
länken du gav är väl till den andra versionen av fäste? eller ? ska den "långa" bryggan sitta fast i den dära avgasklämma liknande grejjen  ^^ ?

270 Inlägg
22 mars 2011
Precis, den långa grejen ska sitta fast i den som jag länka

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
jaa okok big_smile ska ner och hissa upp bilen nu och kika måste bara få lite hjälp med att dra ut bmwn min tongue litet garage med lutande golv måste dra runt den med domkraften och det är inte det lättaste själv när golvet lutar >.<

men tack så mycke för hjälpen det uppskattas smile drygt när massa skit går sönder och man har en köpare som åker 70 mil för att hämta bilen  på fredag tongue

270 Inlägg
22 mars 2011
låter mindre kul big_smile

Kanske bra om du lyckas fixa handbromsen innan då smile

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
jo precis :p sen dom la handpenning på bilen har bromsbeläggen fram fare sen fick ja lufta bromsarna sen gick huv wiren av sen for handbromsen och blev även kortis i en högtalare så ljudsystemet gick i protect mode ;D kul att de alltid ska jävlas när man ska sälja något tongue
tror bestämt att bilen inte vill bli såld yikes
Senast redigerat av jottosson (22 mars 2011)

270 Inlägg
22 mars 2011
Va ju inte lite som skulle jävlas heller ;<

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
menar det yikes törs inte starta bilen igen förns  på fredag... big_smile:PPPPP

ahh just det kupeflälkten startade när bilen var avstängd med.... tongue men det är också fixat big_smile
Senast redigerat av jottosson (22 mars 2011)

606 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
ojoj vad man kan laga mycke med ett klammer, ståltråd och lite fantasi! smile

270 Inlägg
22 mars 2011
Fick du till de smile

606 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
jajemän big_smile drog fast wiren i "bryggan" med ett klammer och sedan drog jag fast (bryggan) i fästet med ståltråd och det funka priiiima ;D

Sök