5022
Sök

Firma inom EU som kan tillverka bromsskivor efter specifikation ?

1 853 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Jo jag letar en firma inom EU som kan tillverka två delade broms skivor efter mitt önskemål. Någon som har nått tipps ?

Jag har hittat några i USA men grejen är att frakten kostar 2000kr. Och sedan momsen och tullen på den totala summan gör att det drar iväg ganska mycket.

Så om någon känner till en firma inom EU som kan göra detta vore super. Jag skall skall ha 2 skivor bak 330x26 eller 330x28 spelar ingen roll..

Skivorna är till detta projekt: Brembo bromsar bak GOLF 5/6

Specification:

A = Thickness  26mm or 28mm
B = Diameter = 330mm
C = Flange diameter 155mm
D = Eye Diameter 225mm
E = Hole size = M8x1,25mm
F = Bolt Circle = 175mm
G = Flange Thickness 4,6mm
H = Step diameter 196mm
I = Step Depth = 0mm (none)
J = No. of holes = 10

/mvh soyd
Senast redigerat av soyd (25 mars 2011)

1 948 Inlägg
25 mars 2011
ring till pean sweden, dom borde kunna ordna fram det du söker.

1 072 Inlägg
25 mars 2011
Du får använda skivor med lösa Bells.. som tidigare, pean fixar det

1 853 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
sik skrev:
Du får använda skivor med lösa Bells.. som tidigare, pean fixar det

Jag kom på det att jag kanske inte var tydligen nog jag har ju broms skive navet redan. det är bara själva broms skivan jag behöver till navet för att få en komplett broms skiva så att säga...

Men ska kolla med pean sweden, tackar tackar! smile

/mvh soyd

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011
Måste du få dom tillverkade då??? Finns ju massa lösa skivor till bells Tror bla Tarox har. Men jag kan kolla lite mer med

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 059 Inlägg
27 mars 2011
sellhom eller kh motorsport löser det garanterat.Det hänger ju på on dina bells passar  med offset mm.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 853 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
racefan skrev:
sellhom eller kh motorsport löser det garanterat.Det hänger ju på on dina bells passar  med offset mm.

Jo jag vet sad det är det som är lite special, då bells:en är egen tillverkade då det inte finns att få tag på lösa back till Golf V.

Så här ser de ut:
http://img339.imageshack.us/img339/9865/rear330.jpg

De är tillverkade efter Colemans racing's skivor (då bells:en är gjora i usa...)

Men för mig att ta skivor där ifrån bli så j*kla dyrt med frakten och risken för tull och moms.

Men i värsta fall så kommer jag att måsta ta skivorna därifrån i fall jag inte hittar en matchning.

JaggaChafen skrev:
http://www.bigbrakes4u.co.uk/replacement-rotors-discs-c-120.html?osCsid=0bb2c486a1b372ca3433eca15498e01d

Tackar ska höra med dem underdagen smile

/mvh soyd

1 059 Inlägg
28 mars 2011
ja båt är ju billigt men tar tid. ca 6v.Då blir det ju ingen tull om man får med det i en bil.
Men jag har köpt massor från usa och det är värt att kolla runt med lite olika fraktbolag.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 mars 2011
K-Sport/D2/XYZ kan troligtvis tillverka nya passande bells (efter ritningar!) som passar till deras skivor, blir gissnings snyggast/bäst/billigast. Kör med bells där skivorna kan flyta, inte sådana som din bild med andra ord...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 853 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
K-Sport/D2/XYZ kan troligtvis tillverka nya passande bells (efter ritningar!) som passar till deras skivor, blir gissnings snyggast/bäst/billigast. Kör med bells där skivorna kan flyta, inte sådana som din bild med andra ord...

Jo jag ville helst ha flytande skiva då jag har det fram också... Men vi har gått ihop ca 20 pers (Grupp köp) för att kunna göra bellsen till ett bra pris. Och då blev det två delad fast skiva tyvärr... sad

Och alla andra 19 pers bor i staterna utom jag, så de köper alla sina skivor från Colemans Racing smile

Med denna så skulle man kunna köra flytande skiva (men det blir mest troligen den andra designen..):
http://img585.imageshack.us/img585/3853/330old.jpg

Allt till detta broms kitt bak är unikt och finns inte att köpa någonstans komplett... Så jag måste följa den designen annars kommer det inte passa... neutral

/mvh soyd

1 853 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
racefan skrev:
ja båt är ju billigt men tar tid. ca 6v.Då blir det ju ingen tull om man får med det i en bil.
Men jag har köpt massor från usa och det är värt att kolla runt med lite olika fraktbolag.

Tack för tipset men jag tro inte jag kommer palla vänta på båten wink Snart är det ju sommar med så måste ha grejerna snart för att få ihop allt smile

Har jag lite otur så är det inga andra som kan fixa skivan då får jag bita i det sura satt säga. Och slå till på skivorna från USA. Men jag kände mest att kan man spara 1500-2000kr+moms och tullen. Genom att köpa inom EU så är det ju kanon smile

Kollade nyss med Per på Pean Sweden (Grymt trevlig och hjälpsam kille...) Men dock så hittade han inget som passade tyvärr sad

Men har två andra bollar i luften med hos:

Bigbrakes4u (som JaggaChafen tipsade om )

Och hoss: Awesome GTI

Så vi får la se smile

/mvh soyd

Sök