1538
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Bonntrimmare
620 Inlägg
19 februari 2012
är väl bara en tidsfråga innan tankbilarna behöver poliseskort?

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

420 Inlägg
19 februari 2012
D_Carlsson skrev:

Haha ja. Blir la något sådant

Pim_Pim
19 februari 2012
D_Carlsson skrev:

Där sa du nåt.. ^^

Forummoderator
26 473 Inlägg
19 februari 2012
Pim_Pim skrev:
D_Carlsson skrev:

Där sa du nåt.. ^^

Är faktiskt väldigt konstigt att det inte har skett någonting liknande i större skala ännu.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 februari 2012
MrEricsson skrev:
MeloveGolf skrev:
MrEricsson skrev:
allt hänger på hur snål man är sj kör man v8 som bruksbil  kan lova att man skulle tanka den lika mkt ändå även om de skulle kosta 30 kr litern med

Läste du ens texten? Ja att du kör v8 är för att du har råd, Lisa 18 på mcdonalds har förmdoligen inte råd därför har hon en polo allt hänger inte på snålhet..

så de har med snålhet och göra. anser du 15 kr är för dyrt säljbilen åk buss istället.
medans vi andra tankar vidare och bränner på.

Jag har inte gnällt vill inte kalla mig snål heller? Har gti turbon i Sverige  där jag är max 4-5mån om året och då står jag inte för soppa så för mig kvittar det roll

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
19 februari 2012
MrEricsson skrev:
så de har med snålhet och göra. anser du 15 kr är för dyrt säljbilen åk buss istället.
medans vi andra tankar vidare och bränner på.

du va mig allt en bitter en ... 15kr litern ÄR dyrt och alla har det inte så bra att de kan åka buss över allt.

6 Inlägg
20 februari 2012
Nu har jag suttit här o läst i snart 4.5 timme, rad för rad sida för sida. I början var de helt underbart o se folk skriva om ett "uppror" en demostration, ett jävla driv till att i nån mån försöka påverka? Att man nånstans insåg att de egentligen inte kommer bli nån större ändring men istället för att vara den här "Svensken" som bara går runt o ä butter o knyter handen i fickan. Sen balla hela jävla skiten ur totalt o visst de här är definitivt en politisk fråga men va fan guys? Skit er på ryggen för i helvete o låt folk rösta på va fan man vill? sluta käfta om vilket jävla parti som gjort vad här i historien?

"jaa men sossarna har pajjat i flera decenier"
"nej de har dom inte alls de moderaterna har pajjat ännu mer på bara 5 år"

Skärp till er för fan?

Jag är ganska färsk här på garaget, närmare bestämt sen 3 min sen. Så har ärligt talat ingen aning om ifall de brukar bli bitchfights om allt i trådarna här? visst tyck att de ja skriver är rena jävla gnället men min son på dagis bråkar inte ens så här mkt om vilken traktor hans kompis tog från han i sandlådan??

Kan vi snälla få tillbaka den här kämpar andan om ett fullskaligt demostrationståg? Nej de är inte för att något KOMMER att ändras men de är för att VISA hur fucking trötta vi ä på att bokstavligt talat GE bort all våran inkomst, o nej soppa pris är inte enbart boven i dramat.

över lag betalar vi vad äre? 33% i inkomst skatt? dvs lite lätt mer än en vecka i månaden av våra hårt/mindre hårt arbetade dagar försvinner i ren inkomst till staten. säg till om jag har jättefel får be om ursäkt då.  sen har vi moms o skatter på.... ALLT.. eller ja ni kanske hittat nånstans man kan köpa saker o ting moms o  skattefritt? nej svarta marknaden räknas inte.

Drit samma, jag vill inte flyga från ämnet så mycket mer än såhär. Hur långt har vi kommit med de här demostrationståget/samlingen? blev de som någon förutspådde att de skulle bli? vare bara en återkommande frän jävla hippie idé som skulle dö efter nån månad när fokus inte va lika riktat hit? Finns de inga kvar här på forumet som faktist vill visa sitt misstycke mer än svart på vitt på ett forum (nu kommer alla här hata mig tongue) som inte påverkar omvärlden ett fucking jävla skit? Är de som vanligt med alla andra forum bara en jävla klagomur eller finns de nån här som har lite stake o kan ta tag i saker? mer verksta än ord? o nej (ursäkta en gång till) jag syftar inte på er höginkomsttagare från stockholm. ni bryr er inte piss endå känns de som. spelara ingen roll vad ni har för argument. jag bor också i karlskoga, såg att nån annan gjorde de med. jag skulle mer än gärna ha en kåk för 6 mille om jag kunde gå till jobbet o bokstavligen talat kunna pissa på ICA's tak från min terass eller åka vattenskoter i poolen på övervåningen. Jag riktar mig givetvis åt oss normala människor "medelsvensson" om ni vill. vi som har en normal inkomst (menar inte snittlönen som nån annan snacka om 28k, vilket lät som han tagit siffror från norge) på runt 15k.

Jag vill inte att vi ska få "Arslet UR vagnen" jag vill att vi ALLA får "Arslet I vagnen" o tar oss upp till tjockhult parkerar 100 tusentals bilar o demonstrerar vår frustration o att vi har fått nog! O ni som bara ä snack o ingen verksta ni kan fan dra åt skogen jag är så jävla trött på er nissar som bara snackar om att ni vill ha förbättring men inte är beredda att visa framfötter o kämpa för den! skäms på er! vuxna karlar typiskt sånna som berättar hur man erövrat världen med en tandpetare så fort man fått en öl i sig.

O nej jag tänker inte be om ursäkt till alla er som tar illa vid sig, ta er jävla tanke på de här ist o tänk på alla ist för bara er själva, ni har ingenting här i den här tråden o göra iaf? De räcker med att våra sjuka politiker är våran motståndrörelse vi behöver inte höra ert skryt om villor för 3-6 mille o att ni kan köpa en sån kåk för att kunna gå till jobbet o att ni har ett välbetalt jobb starta en egen jävla tråd för de.

O nu till alla er som faktist har lite stake o lite glöd!
Snälla kom igång o börja skriva igen, jag saknar eran kämparglöd redan är så tragiskt att ni ska låta några få jävla pappskallar trampa på er på de här viset. keep the flame burning! go for it! vi ses i tjockhult o jag hoppas att 1 maj fortfarande är datumet!

Forummoderator
26 473 Inlägg
20 februari 2012
Tycker Helgish säger allt som behöver sägas.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
20 februari 2012
1 maj i 08 framför rosenbad låter intressant smile tråkigt nog kommer man stå där nästan själv... Får man till en stor "tank strejk" så kan det funkar smile dvs att vi är jävligt många som sätter oss ner och skiter i att åka och jobba ! det kommer märkas

btw välkommen smile
Senast redigerat av CHEEVA (20 februari 2012)

6 Inlägg
20 februari 2012
Skulle vilja tacka för de fina välkommnandet smile kul o höra att nån håller med redan på första inlägget haha.  Håller definitivt med dig Cheeva, men själva samlingen skulle väl vara en jävla skön start på en sån demostration? tänk dig 100-150 tusen åker dit med sin fina bil, står o tjafsar o demonstrerar, sen har alla med sig ett varsitt tält. o sen är vi där, umgås o grillar korv i ett par veckor framöver. tar ett par bärs o allmännt bara demonstrerar. tänk dig om så många hjälper till med självaste tåget o sen total skiter i o åka till jobbet för att vi har inte råd med soppan hem. blir tvugna o stanna kvar där

420 Inlägg
20 februari 2012
Helgish skrev:
Skulle vilja tacka för de fina välkommnandet smile kul o höra att nån håller med redan på första inlägget haha.  Håller definitivt med dig Cheeva, men själva samlingen skulle väl vara en jävla skön start på en sån demostration? tänk dig 100-150 tusen åker dit med sin fina bil, står o tjafsar o demonstrerar, sen har alla med sig ett varsitt tält. o sen är vi där, umgås o grillar korv i ett par veckor framöver. tar ett par bärs o allmännt bara demonstrerar. tänk dig om så många hjälper till med självaste tåget o sen total skiter i o åka till jobbet för att vi har inte råd med soppan hem. blir tvugna o stanna kvar där

Då hade vi nog fått se en militärkommendering som heter duga smile

6 Inlägg
20 februari 2012
Jimmylainen skrev:
Helgish skrev:

Då hade vi nog fått se en militärkommendering som heter duga smile

jo jo wink men de kanske är då saker o ting börjar hända. de kanske behövs en fullskalig revolution för att saker o ting ska börja ske i de här landet. vi lever inte i en demokrati på de sättet. visst vi har rätt att rösta på vem vi vill o vilket parti vi vill. men de gör vi är att rösta på nån som ska "föra våran talan" o hur har de gått hitills? (får omgående be om ursäkt för att ja driver in lite snabbt på politik) men rent krasst så har ALLA partier något som vi vill o tycker samtidigt som ALLA partier har något som vi INTE vill o samtycker med. om de då i dagsläget finns ett parti som är FÖR att sänka skatterna etc för drivmedel, vill minnas att ja läste tidigare i tråden att de var SD så har dom många andra åsikter som "tyvärr" nu lät de kanske jätte konstigt, kanske formulerar mig fel men som folk inte samtycker med. vilket då resulterar i att vi röster på ett annat parti = vi indirekt samtycker med högre skatter. oavsett vallöften etc som ALDRIG genomförs iaf (då vi har en helt ofungerande politik i sverige) så äre bara FOLKETS röst som räknas i slutändan. de kommer ALDRIG ske någonting om vi inte GÖR någonting. vi MÅSTE för en gångs skull samarbeta. jag vet grabbar o tjejer, de ä sjukt svårt o tråkigt o samarbeta, men ibland måste man göra saker man inte vill o tkr om.

114 Inlägg
20 februari 2012
Känner mig nästan orolig att nån dag kommer folk kapa min lastbil med petroleum bränsle för att priserna går uppåt för varje dag känns lita som monopol spel, har en bror som är nere i austrailen nu fick veta att bensinen där nere kostar bara 10kr per liter, & usa kostar bensinen hälften vad sveriges bensin priser inte konstigt att dom kan köra med sina v8 motorer där.

663 Inlägg
20 februari 2012
folk gnäller för att det är dyrt med sås och att priserna stiger...ja jo det är inte billigt men va fan många av er har löneförhandlingar varje år som era fackförbund kämpar för...själv fick jag 900kr i löneökning varje månad och det balanserar ju upp sånna här ökningar som tex bensinen, hyran mm...

tack för ordet!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
20 februari 2012
Akilles skrev:
Känner mig nästan orolig att nån dag kommer folk kapa min lastbil med petroleum bränsle för att priserna går uppåt för varje dag känns lita som monopol spel, har en bror som är nere i austrailen nu fick veta att bensinen där nere kostar bara 10kr per liter, & usa kostar bensinen hälften vad sveriges bensin priser inte konstigt att dom kan köra med sina v8 motorer där.

går även köra v8:a här roll
Senast redigerat av hewra (20 februari 2012)

Pim_Pim
20 februari 2012
Freddeponken skrev:
folk gnäller för att det är dyrt med sås och att priserna stiger...ja jo det är inte billigt men va fan många av er har löneförhandlingar varje år som era fackförbund kämpar för...själv fick jag 900kr i löneökning varje månad och det balanserar ju upp sånna här ökningar som tex bensinen, hyran mm...

tack för ordet!

900kr löneökning varje månad, inte dåligt. Du måste vara rik nu.

420 Inlägg
20 februari 2012
Freddeponken skrev:

tack för ordet!

900 kr varje månad? Ja det var ingen dålig ökning för ett år. Den turen har inte vissa. Tjänstemanna avtal?

198 Inlägg
20 februari 2012
Helgish skrev:
vi som har en normal inkomst (menar inte snittlönen som nån annan snacka om 28k, vilket lät som han tagit siffror från norge) på runt 15k.

Det finns en källa till siffrorna i ett av mina inlägg, SCB anser jag vara en tillförlitlig källa.

15k är i stort minimilön eller under för många yrkesgrupper.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 februari 2012
Akilles skrev:
& usa kostar bensinen hälften vad sveriges bensin priser inte konstigt att dom kan köra med sina v8 motorer där.

Inte konstigt att folk inte köper v8 längre, du tror väll inte på största allvar att dom på nått sätt igentligen har det bättre? Knegare har sämre lön och ofta mycket längre pendlingsväg..

1 422 Inlägg
20 februari 2012
Någon som skulle kunna uppdatera vad priset på v-power ligger på för tillfället? Vill veta om jag har råd att ta ut bilen när jag kommer hem igen hmm

Sök