Big_JN
27 februari 2012
· 2 126 Inlägg
graul skrev:
Den motorn du har köpt har pl-insuget så den ser ut som en pl. Du kan byta sprut till pl och bara montera kat med lambda. Detta är inte "godkänt" men du kan slinka igenom med det. Troligtvis måste du justera bränslet lite också så du får bra avgasärden iom att kr har vassare kammar.
Tackar för tipset! Funderade faktiskt att göra nåt åt det hållet!
Går väl i värsta fall få ned avgasvärdet med Etanol
Vet du om det skiljer på grenröret mellan KR/PL och var sitter Lambdan på PL Motorn, sitter den i grenröret eller?
Och JH motorn som sitter original på Caddy GT hur funkar Lambda/kat då de har vad jag fattar helt mekaniskt insprut meddans PL motorn har Databox eller har jag fattat fel?
Nån som vet får gärna svara då jag inte sysslat med VW motorer innan!
Imson skrev:
Skönt att det börjat hända lite då hoppas det går bra för dig med motorutrymmet
Jo det e skönt att det börjar hända lite men kommer dock ta lite tid till för jag behöver som sagt låna garage för slipning och lack. Dock ska jag börja montera ner och märka/fota motorn på "fin" Caddyn nu i veckan om allt går som planerat!
EDIT:
Någon som vet var motorkoden sitter på 16V KR motorn? Jag har kollat runt på motorn men hittar den inte! E väl jag som e blind som vanligt...Dock ska en verkstadshandbok inhandlas märker jag
Senast redigerat av Big_JN (27 februari 2012)