1939
Sök

Den stora extraljus tråden

2 624 Inlägg
7 augusti 2012
Får se vilken bil det blir att sätta extraljusena på sen då smile säljer min nu inom kort så big_smile

Meldem
4 137 Inlägg
7 augusti 2012
martinn skrev:
Får se vilken bil det blir att sätta extraljusena på sen då smile säljer min nu inom kort så big_smile

Ska bli intressant big_smile

Voodoo
1 444 Inlägg
7 augusti 2012
AD_ skrev:
Stripz skrev:
AD_ skrev:
Det gör du smile Ohms lag: effekten/spänning = strömmen  dvs. 4*100w/12V = ca 34A. Sen så bör du väl ha avsäkrat rätt också.

okej så70A relän är overkill?  lr ?  tänkte bar då jag har en massa audi org relän liggandes som kag tänkte om man kunde använda sig:)

fan va relän de blir..har nu monterat extra relän på alla ljus framåt dimljus halvljus helljus extraljus å nu  till taket  måste fan komma på nån smidig lösning smile nån som har nå ideer ?

Har du ett väldigt stark relä kan ju koppla mer på det, bara du ser till att ha tillräcklig kabelarea och rätt avsäkrat. Dock blir det ju lite krångligt om du ex har extraljus och taket på samma. Då kan du inte stänga av dem var för sig...

Måste fråga av vilken anledning du har extra relän på allt? Dåliga originalledningar?

svaret på de är Audi tongue haha allt går igenom spakcentralen och vill inte överbelasta den därav så pass många relän smile
Senast redigerat av Stripz (7 augusti 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

2 624 Inlägg
7 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
martinn skrev:

Jafan det ska det bli! jag lyckades ju blåsa toppackningen på mercan i helgen så det sög lite neutral

Voodoo
1 444 Inlägg
7 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
Stripz skrev:
tänkte häva upp 4x simmare på taket  till fredag  och då undra jag om jag klarar mig  med ett 70A relä  och 4x4mm2 kabel upp till taket?

På vad för bil? smile

finns  bild på den smile

Meldem
4 137 Inlägg
7 augusti 2012
Stripz skrev:
TouchOfRed skrev:
Stripz skrev:
tänkte häva upp 4x simmare på taket  till fredag  och då undra jag om jag klarar mig  med ett 70A relä  och 4x4mm2 kabel upp till taket?

På vad för bil? smile

finns  bild på den smile

Audin? smile

Voodoo
1 444 Inlägg
7 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
Stripz skrev:
TouchOfRed skrev:

På vad för bil? smile

finns  bild på den smile

Audin? smile

yes smile

Meldem
4 137 Inlägg
7 augusti 2012
martinn skrev:
TouchOfRed skrev:
martinn skrev:

Jafan det ska det bli! jag lyckades ju blåsa toppackningen på mercan i helgen så det sög lite neutral

Aha, roligt.. Inget att laga alltså?

Har du några planer på uppsättning än? smile

2 624 Inlägg
7 augusti 2012
TouchOfRed skrev:
martinn skrev:
TouchOfRed skrev:

Nja kostar lite väl och få det lagat hmm

nej ingen aning än faktiskt! får se hur det funkar då jag har tänkt att handla en lite nyare bil så smile

Meldem
4 137 Inlägg
7 augusti 2012
martinn skrev:
TouchOfRed skrev:
martinn skrev:

Nja kostar lite väl och få det lagat hmm

nej ingen aning än faktiskt! får se hur det funkar då jag har tänkt att handla en lite nyare bil så smile

Aha hmm
Aa, bäst att utgå från bilen smile

280 Inlägg
8 augusti 2012
Någon som vet vart man kan få tag i hyffsat billiga, H1 6000K 75watt lampor? smile

3 151 Inlägg
8 augusti 2012
worlax skrev:
Någon som vet vart man kan få tag i hyffsat billiga, H1 6000K 75watt lampor? smile

Första inlägget i den här tråden har en del länkar till flera företag. Annars kan jag tipsa om ebay och tradera. Alternativt kan du Googla efter "75 watt xenon hid bulbs".

183 Inlägg
8 augusti 2012
G-TECH skrev:
Mack skrev:
Hans_J skrev:
G-TECH skrev:
Visst e det smart det där, men jag anser att LIGHTON bågen fortfarande är stabilare. Och att det går snabbare
att montera på/av den. LIGHTON bågen sitter fast med 2 st vred och då behöver man inte skruva bort regplåten varje gång...

Angående ballasterna så monterar man dem lämpligast bakom krockbalken eller på annat lämpligt ställe.

Stabilare? Gör man en ordenlig montering så är det inga problem alls, precis som ett vanligt regplåtsfäste smile Snabbare må så vara, men anser man de ca 60 sekundrarna det tog för personen på filmen som gjorde det för första gången vara för länge så får man väll tycka det. Jag anser det vara helt okej för en billig lösning, dock är båda riktigt smidiga smile

joakim89 skrev:
Ingår de snabb kablage i 550kr?

Tyvärr inte, finns det intresse kan de dock säljas löst på hemsidan smile

Mack skrev:
Ursäkta men..det såg mest bara bökigt ut det där tyckte jag. Dessutom påminde det om ett kockprogram, ni vet såna där de förbereder bara för att det ska gå lite fortare och därför har en färdig paj stående undangömd?
Extraljusen var inte inkopplade ens ju.

Nej, tacka vet jag lighton i så fall. Dyrare, men förmodligen stabilare, snyggare och mycket snabbare och enklare att plocka av och på.

Inget illa menat dock.

Vilken del tycker du var bökig?

Anledningen till att de inte är inkopplade var för att bilen inte hade några ballastrar till extraljusen monterade.

Det var snarare tvärtom, inte alls förberett då jag enbart hämtade extraljusen från garaget och lät personen på filmen få testa montera på dem för att sedan ta av dem för att kunna göra denna film.

Men jag tror de flesta här vet hur man kopplar av och på amp kontakter till xenonljus smile

Finns det intresse kan jag göra en ny film där alla extraljusen är inkopplade.

Själv tycker jag Quicklight fästet är snyggare, men det är ju smaksak.
Sen att man bara klickar av Lighton fästen utan verktyg är ju både plus och minus. Går ju i princip stjäla dem under tiden man är inne på affären och handlar.

Trevligt att du gillar det, det är även smidigare att montera än ett Lightonfäste anser jag smile

Hade varit väldigt intressant att höra din åsikt, om du i stället hade varit återförsäljare för Lighton. Hade du tyckt samma sak då tro om Quicklight..?

GILLA wink

Hans_J
Visst att man kan lägga in tips att det finns andra reg-plåts fästen, men detta börjar mer och mer se ut som smyg reklam...

Ogilla, vissa tjatar om LIGHT-ON hela tiden anser jag.

280 Inlägg
8 augusti 2012
Mervolic skrev:
worlax skrev:

Första inlägget i den här tråden har en del länkar till flera företag. Annars kan jag tipsa om ebay och tradera. Alternativt kan du Googla efter "75 watt xenon hid bulbs".

Tack ska du ha smile tyvärr hitta jag inte mycket..

Meldem
4 137 Inlägg
8 augusti 2012
Jag funderar på att införskaffa mig 75watts.. big_smile 4300k eller 5000k.

783 Inlägg
8 augusti 2012
TouchOfRed skrev:

Ska du sätta i 75 watt i alla fyra? :-P

Meldem
4 137 Inlägg
8 augusti 2012
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:

Ska du sätta i 75 watt i alla fyra? :-P

3 roll

Meldem
4 137 Inlägg
8 augusti 2012
Hur lång är uppstartstiden på 75wattarna?

3 151 Inlägg
8 augusti 2012
Kör på 4300k, tycker jag...

Meldem
4 137 Inlägg
8 augusti 2012
Hittade 75w xenon för 640kr/kit. Och då blir det ingen tull+moms på det ! big_smile
Det är satans billigt !

Sök