Hans_J skrev:
G-TECH skrev:
Visst e det smart det där, men jag anser att LIGHTON bågen fortfarande är stabilare. Och att det går snabbare
att montera på/av den. LIGHTON bågen sitter fast med 2 st vred och då behöver man inte skruva bort regplåten varje gång...
Angående ballasterna så monterar man dem lämpligast bakom krockbalken eller på annat lämpligt ställe.
Stabilare? Gör man en ordenlig montering så är det inga problem alls, precis som ett vanligt regplåtsfäste

Snabbare må så vara, men anser man de ca 60 sekundrarna det tog för personen på filmen som gjorde det för första gången vara för länge så får man väll tycka det. Jag anser det vara helt okej för en billig lösning, dock är båda riktigt smidiga

joakim89 skrev:
Ingår de snabb kablage i 550kr?
Tyvärr inte, finns det intresse kan de dock säljas löst på hemsidan

Mack skrev:
Ursäkta men..det såg mest bara bökigt ut det där tyckte jag. Dessutom påminde det om ett kockprogram, ni vet såna där de förbereder bara för att det ska gå lite fortare och därför har en färdig paj stående undangömd?
Extraljusen var inte inkopplade ens ju.
Nej, tacka vet jag lighton i så fall. Dyrare, men förmodligen stabilare, snyggare och mycket snabbare och enklare att plocka av och på.
Inget illa menat dock.
Vilken del tycker du var bökig?
Anledningen till att de inte är inkopplade var för att bilen inte hade några ballastrar till extraljusen monterade.
Det var snarare tvärtom, inte alls förberett då jag enbart hämtade extraljusen från garaget och lät personen på filmen få testa montera på dem för att sedan ta av dem för att kunna göra denna film.
Men jag tror de flesta här vet hur man kopplar av och på amp kontakter till xenonljus

Finns det intresse kan jag göra en ny film där alla extraljusen är inkopplade.
Själv tycker jag Quicklight fästet är snyggare, men det är ju smaksak.Sen att man bara klickar av Lighton fästen utan verktyg är ju både plus och minus. Går ju i princip stjäla dem under tiden man är inne på affären och handlar.
Trevligt att du gillar det, det är även smidigare att montera än ett Lightonfäste anser jag