1577
Sök

Volvo V50 -08 T5 [2014: SÅLD]

Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer

BMW 335D E91
391 359 Visningar
Projektet avslutat 24 juni 2014
BMW 335D E91
1 399 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
M__B skrev:
nyller skrev:
Behöver lite hjälp av er fantaster ;D Har nämligen vibrationer i ratten vid inbromsning speciellt i högre hastigheter. Tycker att vibrationerna avtar lite om jag bromsar hårdare.. Min gissning är att det kommer ifrån bromsskivorna fram (skeva)?

Sen är det lättare vibration i ratten under högre hastighet med.

Sist men inte minst ett tickande ljud höger fram när jag rattar vid stillastående big_smile

Någon som har en liiiiten aning wink?

Volvos skivor är inte kända för att tåla lite hårdare körning, så förmodligen är skivorna skeva.

Har du kollat balanseringen på hjulen?

Jag ska köpa nya bromsar till veckan så då ska dom även få balansera hjulen så får jag ta det därifrån.

493 Inlägg
23 oktober 2013
nyller skrev:
M__B skrev:
nyller skrev:
Behöver lite hjälp av er fantaster ;D Har nämligen vibrationer i ratten vid inbromsning speciellt i högre hastigheter. Tycker att vibrationerna avtar lite om jag bromsar hårdare.. Min gissning är att det kommer ifrån bromsskivorna fram (skeva)?

Sen är det lättare vibration i ratten under högre hastighet med.

Sist men inte minst ett tickande ljud höger fram när jag rattar vid stillastående big_smile

Någon som har en liiiiten aning wink?

Volvos skivor är inte kända för att tåla lite hårdare körning, så förmodligen är skivorna skeva.

Jag ska köpa nya bromsar till veckan så då ska dom även få balansera hjulen så får jag ta det därifrån.

vibrationer tror jag är obalans i hjulena,  och när du bromsar är jag 120% säker på att det är skivorna fram tongue

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:
M__B skrev:

vibrationer tror jag är obalans i hjulena,  och när du bromsar är jag 120% säker på att det är skivorna fram tongue

Vad kan det roliga tickandet/knakandet när man svänger va ;D

493 Inlägg
23 oktober 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Vad kan det roliga tickandet/knakandet när man svänger va ;D

knakande hade kunnat vart bussningar dom hårdare fjädrarna eller liknande men om det tickar ingen aning tongue

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare

498 Inlägg
23 oktober 2013
Köpte ett paket ifrån getech.se till min Golf då, men inte hunnit testa/montera sakerna ännu, men av att titta på sakerna så ser dom faktiskt helt ok ut! Nu får man ju även välja mellan nuddborrade skivor också, förut fanns inte det alternativet!

493 Inlägg
24 oktober 2013
nyller skrev:
Vad tror ni om dom här big_smile

http://www.getech.se/sv/xx/getech-ebc-y … len-1.html

Beläggena är fina! smile Skivorna har jag ingen koll på det kan nog någon annan svara på bättre tongue

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Är rädd för att dom nyper som satan att det är svårt att bromsa "lätt". big_smile

493 Inlägg
24 oktober 2013
nyller skrev:
Är rädd för att dom nyper som satan att det är svårt att bromsa "lätt". big_smile

Det blir en vane sak smile Körde ju ferrari i sommras som hade keramik skivor och ja mega stora skivor tongue i början nitade man som idioten fast man inte tryckte hårt, Men sen lärde man sig efter ett tag och man vant sig smile

462 Inlägg
24 oktober 2013
Dom belägg som herr nylin tänker köra på, dvs yellowstuff skulle jag aldrig köra på en vanlig bruksbil! Visst, en nissan skyline med 900 hjulhästar skulle kunna köra med dom på gatan då en sån bil kommer ha behov av dom vid race och bankörning. På min e30 turbo så kör till och med jag på greenstuff. Så jag skulle nog ha valt green eller redstuff beläggen för lite bekvämare inbromsningar i låga hastigheter. Som jag sa åt han igår, det är inte när beläggen nyper som är skillnaden, utan de är hur dom nyper smile

Sen har jag hört av väldigt många som jag känner att EBC är rena skiten, men då jag inte har provat dom själv än så kan inte jag säga så mycket. Men hittade däremot det här:

EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.

Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.
Senast redigerat av Fadde_e30 (24 oktober 2013)

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
24 oktober 2013
Jag har faktiskt också hört både ris och ros ang EBC-prylarna. Hade jag inte varit snål när jag skulle köpa nya belägg i somras så hade jag definitivt köpt ett gäng. Men tycker att jag ser fler och fler som anser att EBC är överhypat.

Tada.wav

493 Inlägg
28 oktober 2013
Det gick igenom idag dock stog ljuset fruktansvärt lågt och 6 felkoder på ljuset haha dock inte ombesiktning cool
Senast redigerat av Euroman (28 oktober 2013)

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
Det gick igenom idag dock stog ljuset fruktansvärt lågt och 6 felkoder på ljuset haha dock inte ombesiktning cool

Skönt att höra big_smile

493 Inlägg
28 oktober 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:

Skönt att höra big_smile

Oja skall dock in och kolla upp det med riktig dator på torsdag så får vi se om det är sensor eller kalibrering ;D

640 Inlägg
28 oktober 2013
Euroman skrev:
nyller skrev:
Euroman skrev:

Skönt att höra big_smile

Oja skall dock in och kolla upp det med riktig dator på torsdag så får vi se om det är sensor eller kalibrering ;D

Vad för felkoder var det på ljuset då?

Satt ett par felkoder i min bil sist jag kollade angående ljus. Hade felkod på position både höger och vänster bak samt en blinkers. Blinkerslampan dog i somras, och i samma veva bytte jag även mot kromade blinkers bak, och då rycker man ju ur all belysning. Därav de tre felkoderna. Dock så raderas ju inte felkoderna automagiskt.

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
Klickade hem Getech EBC Redstuff Sportbromssats-4 hjul nu! Sen blir det ny IC i november big_smile
Senast redigerat av nyller (28 oktober 2013)

493 Inlägg
28 oktober 2013
pulchi skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Skönt att höra big_smile

Vad för felkoder var det på ljuset då?

Satt ett par felkoder i min bil sist jag kollade angående ljus. Hade felkod på position både höger och vänster bak samt en blinkers. Blinkerslampan dog i somras, och i samma veva bytte jag även mot kromade blinkers bak, och då rycker man ju ur all belysning. Därav de tre felkoderna. Dock så raderas ju inte felkoderna automagiskt.

Enligt pappert fick jag dessa på ljuset sen var det 2 andra som jag inte vet vad det är till:

8a40: styrenhet (gdl) vänster kalibreringsfel permanent

3f02: kopplingspedalgivare felaktig signal permanent

8a29: styrenhet (gdl) höger felaktig signal intermitent

8a09: halvljus höger felaktig signal intermitent

Sen dessa 2:

0071: spänningsmatning låg permanent (eps)

e010: soänningsmatning (pam)

var en del haha lol

493 Inlägg
28 oktober 2013
nyller skrev:
Klickade hem Getech EBC Redstuff Sportbromssats-4 hjul nu! Sen blir det ny IC i november big_smile

Fan vad nice du big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:

Här ska det bromsas big_smile

493 Inlägg
28 oktober 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Här ska det bromsas big_smile

haha det märker jag big_smile

Sök