Fadde_e30 skrev:
Dom belägg som herr nylin tänker köra på, dvs yellowstuff skulle jag aldrig köra på en vanlig bruksbil! Visst, en nissan skyline med 900 hjulhästar skulle kunna köra med dom på gatan då en sån bil kommer ha behov av dom vid race och bankörning. På min e30 turbo så kör till och med jag på greenstuff. Så jag skulle nog ha valt green eller redstuff beläggen för lite bekvämare inbromsningar i låga hastigheter. Som jag sa åt han igår, det är inte när beläggen nyper som är skillnaden, utan de är hur dom nyper

Sen har jag hört av väldigt många som jag känner att EBC är rena skiten, men då jag inte har provat dom själv än så kan inte jag säga så mycket. Men hittade däremot det här:
EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.
Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.
Hejsan!
Tänkte börja med att tacka för alla vänliga kommentarer om oss och extra tack till de som har beställt utav oss!
Nu tänkte jag lägga mig i diskussionen av EBC-beläggen och framföra den åsikten vi har om dem.
Det är faktiskt så att EBC omdesignade hela sin serie för ett antal år sedan, så de flesta av de dåliga omdömena är baserade på det gamla kompoundet som nu är helt utbytt.
För att styrka denna informationen så tog vi det till sin spets och monterade Yellowstuffbelägg på en av våra egna Audi A3 2012 med endast 140hk. Detta med följd av att det funkar helt utmärkt, ett helt underbart bett redan vid första inbromsning. Kan hålla med er om att det nyper någon hårdare vid mjuka inbromsningar men absolut inte så att det blir otrevligt utan snarare när man vant sig så är det en härlig känsla.
EBC-Greenstuff
- Rekommenderas främst till små-/medelstora bilar upp till 200hk
- Mestadels till för vardagskörning men om du vill vara säker på att bromsarna biter även efter några tuffa inbromsningar
- Dammar lite
- Tål upp till 650°C
EBC-Redstuff
- Minskar dammet med 60-90%
- Väldigt bra kallegenskaper, blir sedan bättre upp i temperaturer
- Består av ett kevlar-fiber som är förstärkt med keramiska partiklar
- Tål upp till 750°C
EBC-Yellowstuff
- Högprestanda belägg för hård gatkörning samt banträffar
- Goda kallegenskaper(behöver ej förvärmas), blir bäst när de blir hårt belastade
- Tål upp till 900°C
Hälsningar
Carl
GETECH