3147
Sök

Volvo V50 -08 T5 [2014: SÅLD]

Volvo V50 T5 -08. Rullat 8000+ mil! Bilen är inget ombyggnadsprojekt utan är tänkt att bara vara en lyxvagn med det lilla extra draget och sportkänslan! Utmärkt skick både invändigt och utvändigt. Kommer vara i min ägo ett bra... Visa mer

BMW 335D E91
391 372 Visningar
Projektet avslutat 24 juni 2014
Montör/svetsare
197 Inlägg
29 oktober 2013
Bra nyller. Måste hålla igång kontona :-)

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Larsa74 skrev:

Hahaha, jag vill helst ha lite över till annat också big_smile Men jag ska köpa på mig lite under vintern äre tänkt wink

493 Inlägg
29 oktober 2013
nyller skrev:
Larsa74 skrev:

Hahaha, jag vill helst ha lite över till annat också big_smile Men jag ska köpa på mig lite under vintern äre tänkt wink

Och då menar han Bf4 och datta uppgradering inför vintern wink
Senast redigerat av Euroman (29 oktober 2013)

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:
Larsa74 skrev:

Fan också wink Nej men jag behöver nytt grafikkort samt en riktig 120hz skärm då min Samsung 2233rz gav upp nyligen hmm Sen är vi ute efter hus med redigt garage!! big_smile
Senast redigerat av nyller (29 oktober 2013)

493 Inlägg
29 oktober 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Fan också wink Nej men jag behöver nytt grafikkort samt en riktig 120hz skärm då min Samsung 2233rz gav upp nyligen hmm Sen är vi ute efter hus med redigt garage!! big_smile

haha ja det drar allt iväg tusenlappar där med om man ska ha 120hz skärm och hyffsat graffe kort tongue

aha ja hus är inte gratis! big_smile

1 Inlägg
29 oktober 2013
Fadde_e30 skrev:
Dom belägg som herr nylin tänker köra på, dvs yellowstuff skulle jag aldrig köra på en vanlig bruksbil! Visst, en nissan skyline med 900 hjulhästar skulle kunna köra med dom på gatan då en sån bil kommer ha behov av dom vid race och bankörning. På min e30 turbo så kör till och med jag på greenstuff. Så jag skulle nog ha valt green eller redstuff beläggen för lite bekvämare inbromsningar i låga hastigheter. Som jag sa åt han igår, det är inte när beläggen nyper som är skillnaden, utan de är hur dom nyper smile

Sen har jag hört av väldigt många som jag känner att EBC är rena skiten, men då jag inte har provat dom själv än så kan inte jag säga så mycket. Men hittade däremot det här:

EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.

Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.

Hejsan!

Tänkte börja med att tacka för alla vänliga kommentarer om oss och extra tack till de som har beställt utav oss!

Nu tänkte jag lägga mig i diskussionen av EBC-beläggen och framföra den åsikten vi har om dem.

Det är faktiskt så att EBC omdesignade hela sin serie för ett antal år sedan, så de flesta av de dåliga omdömena är baserade på det gamla kompoundet som nu är helt utbytt.

För att styrka denna informationen så tog vi det till sin spets och monterade Yellowstuffbelägg på en av våra egna Audi A3 2012 med endast 140hk. Detta med följd av att det funkar helt utmärkt, ett helt underbart bett redan vid första inbromsning. Kan hålla med er om att det nyper någon hårdare vid mjuka inbromsningar men absolut inte så att det blir otrevligt utan snarare när man vant sig så är det en härlig känsla.

EBC-Greenstuff
- Rekommenderas främst till små-/medelstora bilar upp till 200hk
- Mestadels till för vardagskörning men om du vill vara säker på att bromsarna biter även efter några tuffa inbromsningar
- Dammar lite
- Tål upp till 650°C

EBC-Redstuff
- Minskar dammet med 60-90%
- Väldigt bra kallegenskaper, blir sedan bättre upp i temperaturer
- Består av ett kevlar-fiber som är förstärkt med keramiska partiklar
- Tål upp till 750°C

EBC-Yellowstuff
- Högprestanda belägg för hård gatkörning samt banträffar
- Goda kallegenskaper(behöver ej förvärmas), blir bäst när de blir hårt belastade
- Tål upp till 900°C 

Hälsningar
Carl
GETECH

367 Inlägg
30 oktober 2013
Ser fräscht ut! smile

380 Inlägg
30 oktober 2013
Körde med EBC på min gamla S40. Både med Greenstuff och med Yellowstuff å använde EBC turbo groove skivor.
Var riktigt nöjd med dom grejorna. Klarade mycket stryk utan att mattas, sen är det ju trevligt att fälgarna håller sig rena med dom beläggen.
Nu pratar jag hård gatkörning, å inte bankörning. För det testade jag inte med dom.

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
30 oktober 2013
Ja jag skulle förmodligen testa EBC-prylar först om jag hade en bil med lite kräm i. Kanske är jäkligt prisvärt ändå.

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
Jag tror dom kommer passa mig! Hård gatkörning det är precis som dom kommer användas till big_smile

493 Inlägg
30 oktober 2013
nyller skrev:
Jag tror dom kommer passa mig! Hård gatkörning det är precis som dom kommer användas till big_smile

Filmer på det med? lol

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:

Filmer på det med? lol

U wish wink

380 Inlägg
30 oktober 2013
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

Filmer på det med? lol

U wish wink

hahaha lol
Senast redigerat av M__B (30 oktober 2013)

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
Detta är tanken inför 2014:

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-9d48a2c869307b03a606a53901443e9c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-29568d1e12ebdc0e31ccb23826d1168d.jpg

498 Inlägg
3 november 2013
Kan bli nice det där! Och sen nya regplåtar utan EU märke innan man inte längre får tag i dessa lika lätt efter årsskiftet! Läste nått nytt om det med regskyltar osv.

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:
Kan bli nice det där! Och sen nya regplåtar utan EU märke innan man inte längre får tag i dessa lika lätt efter årsskiftet! Läste nått nytt om det med regskyltar osv.

Det ska bli big_smile Dom är fruktansvärt fula med eu märket tongue

2 571 Inlägg
3 november 2013
Snyggt som tusan, framförallt baklyktorna. Jag är lite nyfiken på hur det blir att plastidippa grillen men lämna emblemet original, så man plastidippar även ribborna.

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
hyrbil skrev:
Snyggt som tusan, framförallt baklyktorna. Jag är lite nyfiken på hur det blir att plastidippa grillen men lämna emblemet original, så man plastidippar även ribborna.

Rätta mig om jag har fel. Men vad jag har förstått så kan inte farbror blå säga något om baklyktorna, bara reflexen bak syns! Vill plastdippa allt krom och så får det blåa volvo märket va kvar tror ja big_smile

Junior.
292 Inlägg
3 november 2013
Riktigt snyggt dedär speciellt baklyktorna!

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.

2 571 Inlägg
3 november 2013
Ja jag vet faktiskt inte. Eftersom du numera får åka med helt släckt röv (så länge det är ljust iallafall) så torde man ju kunna klara sig. Sålänge bromsljus och blinkers syns när de används så.. Du får återkomma efter ett tags körning vettja. big_smile

Tada.wav

Sök