3173
Sök

Volvo 244 1982 dålig värme i kupén

613 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
som sagt en 244 från 1982 har kört den hela sommaren varit bra temp och mätaren har stått på hälften som det ska vara bra med värme också

nu efter några köldnätter skulle jag köra sisådär 4-5 mil bilen startade direkt MEN tempmätaren går bara upp kanske 25% och det är fisljummet i bilen när reglagen står på för fullt

det kostiga är att värmen funkade kanon Innan snön kom men efter 3 dagar med snö så blir det bara ljummet

är det termostaten som trilskar?

2 121 Inlägg
4 december 2012
kolla om du har glykol å hur mycket den tål kan vara så att du har fått en is prop någon stans som ligger i vägen i någon slang

5 111 Inlägg
4 december 2012
Nja, då skulle tempen gå upp i topp, prova byta termostat som du redan misstänkt.

2 121 Inlägg
4 december 2012
Volvo544special65 skrev:
Nja, då skulle tempen gå upp i topp, prova byta termostat som du redan misstänkt.

den ska jag även byta på min snart big_smile plus leta fram en kylare

188 Inlägg
4 december 2012
spola ur väme elementet å bytt termostat

613 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
glykolen tål -30 ligger stadigt mellan min/max
testar termostaten då tror inte på elementet i första taget då värmen fungerade så pass bra innan kylan slog till

ska te volvo imöra kommer med update om det gjorde susen annars ny felsökning smile

5 111 Inlägg
4 december 2012
Anledningen till att jag misstänker termostaten är det faktum att motortempen inte går upp...

613 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
såg nu när jag va ute att den läcker lite mellan block och topp har inte sett det förut men det handlade bara om några droppar så det borde inte ha med varandra att göra

inge klägg i oljan och ingen olja i vattnet så den läcker nog utåt om man säger så

Sök