2607
Sök

Volvo 745 -90 startar ej

183 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Tjenare!

Min Volvo 745 -90a vill ej starta.

Det sitter en b230f i den. Har tidigare haft lite problem med att den inte har startat då den har varit varm/hårt körd(Inte kokat, utan bara normaltemperatur).

Då har jag fått vänta 10 minuter sen går det att starta den igen. Har hänt att den har dött av då den har stått på tomgång nångång och detta problemet uppstår då med. Dock så har bilen alltid startat direkt då den har varit kall. Sen så är det en liten läcka precis innan katten så att avgasreningslampan lyser i instrumentpanelen.

Har kollat att det är kräm i battriet och sen så har jag även fyllt på soppa då tankmätarn inte funkar men det finns i nu i alla fall!

Så till problemet, nu ikväll så skulle jag starta bilen (runt 20.00), då gick den inte igång. Så jag tänkte att det kanske var dåligt med ström i batteriet så jag satte det på laddning. Vid 23.00 så gick jag ut och försökte igen men fortfarande samma problem. Puttade in bilen i garaget nu så den får stå i värmen. Vet inte om kylan kan ha påverkat något?

Vad fasen kan problemet va? Letade runt i lite trådar man hittade inte något liknande problem. Är väl en hel del problem med bränslepumen vad jag läst mig till.

Mvh, Zmirro.
Senast redigerat av Zmirro (8 december 2012)

1 948 Inlägg
8 december 2012
Något relä som spökar?

183 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Vilket relä skulle det kunna vara till då? Bränslet? Hur kollar jag om det är trasigt?

1 948 Inlägg
8 december 2012
Till att börja med så behöver du ju ta reda på varför den inte startar... alltså är det gnista eller bränsle som saknas. Saknas bränsle så prova med ett relä som du vet är helt.

edit: ta bort tändhatten och stoppa ner fingret och be någon vrida på nyckeln för att se om det finns gnista smile, skruva bort soppa röret och vrid på nyckeln för att se om det finns soppa.
Senast redigerat av baltis (8 december 2012)

183 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Får väl ta och kolla på det imorrn. Är så förbannat trött nu så får bli att sova!

Tack för hjälpen i alla fall! Återkommer med hur det gick imorrn

183 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Är något fuffens med gnistan! Stog och pillade lite och kollade tändstiften, fick ingen gnista förutom 1 gång. Sen satte jag i alla igen och provade, då startade han! Stängde av och skulle prova igen men då gick det inte.

Vad fan kan de va?

Sök