2536
Sök

AUDI 80 - På tomgång hoppar den och går ej att köra!

1 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Jag är inte helt 100 på biltermer men jag försöker iaf. Det är en audi 80 -88.

Påväg till jobbet när jag kört ca. 1 mil så är det som att gasen slutar funka halvvägs ned, det går inte att hålla jämn fart utan när gasen börjar _ta_ så är det uppe i 4000 varv. (Hoppar alltså från typ 1000-4000) Tar mig iaf till jobbet på detta sett, gasen i botten, sen rulla, osv.
När jag stannar bilen på tomgången så hoppar det mellan ca 800-1200 varv, men så fort jag lägger i en växel och ska köra så dör bilen.
Har provat vid flera tillfällen under veckan men den vill inte.
Ispropp har någon trott, så nu när det varit 1 plusgrad idag så har jag hällt i Kspritblandning, något som skulle vara bra(?) plus lite mer bensin eftersom att det var lite lite i tanken, kanske 15 liter.
Efter jag hällt i det så lät jag bilen stå på tomgången, i 15 min, den står fortf och hoppar mellan 800-1200, och när jag lägger i växel och ska backa så dör den.

Är det någon som kan ha en aning? Min pappa bor 70 mil bort och brukar kunna hjälpa mig via telefon och guida så jag kan byta grejer men detta vet han inte.. han förstår inte heller vad jag menar.. Hoppas någon här gör:(

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 december 2012
Jag gissar på att din Ådi har den där 90-hästars motorn med "centralinsprutning". Den enheten har något som kallas för "förgasarfotspackning", det är en typ 1cm tjock gummihistoria. Denna "packning" spricker med tiden vilket kan ge upphov till konstig gång. Gå ner till bilen, lägg handen på "centralinsprutningen" o vicka. Känns den väldigt lös så är förgasarfoten helt kass.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök