Nu har jag äntligen bytt motorn i min 9000, allt funkar fint förutom att ingen bensin kommer fram till spridarbryggan. Har bytt bränslepump+armaturen, säkringa till pumpen, inget läckage förekommer nån stans heller och bensin finns det i tanken Pumpen får också ström,hörs att den pumpar vid startförsök. Helt torrt i slangarna som går in i spridarbryggan...
Vad kan detta vara? Tätt i ledningarna eller någon ventil lr liknande som hängt sig?
Har kommit fram till att det är en ispropp i bränsleledningen efter filtret då allt funkar som det ska men det blir stopp någonstans i röret. Ut med hårblåsen
Najnaj, det var inte någon ispropp i bensinslangarna Allt funkar ju! Men kommer inte bensin fram till spridarbryggan (((( Får testa att tvångsmata pumpen då?
Filtret är ganska nytt men som sagt så har bilen stått i nått år men som tur var hade jag ett hemma Ska byte det imorn först så får jag se, men vilken sida är in och viken är ut? Kanska har öppnat in
Oj, har helt glömt bort. Det var vevaxelgivaren bakom vevaxelnsremskiva som var borta på den nya motorn :S Men ställde ner den utan att göra färdigt och köpte mig én annan 9000