2307
Sök

Bilen dog

2 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Dom 2 senaste dagarna har jag haft problem med min w202 c220 94a sedan, automatare bensin. Har haft i motorvärmaren varje gång jag ska använda bilen, men ändå så är den svårstartad och den har inte varit det förut. Dock har det varit -20 grader. Idag( -15grader) hade jag i motorvärmaren, Körde 3 mil och bilen va ca 75 grader varm. Sen gick bilen sämre och sämre i en uppförsbacke, tillslut körde jag in på en infart och då dog bilen direkt när den gick ner i varv. Sen var det omöjligt att starta den, Batteri fanns(nytt) har halvtank med bensin. Dock så läker den lite glykol men det fanns nog i den. Sen bogserade vi hem bilen, provade starta den då gick den igång direkt.. Sen lät ja den stå på tomgången 10min, prova gasa lite och då dog bilen och provade igen att starta men den va nära på starta flera gånger men den vägra(kändes som en ispropp) och det kom ut sot på marken och typ 2 små (pappersbitar eller vad det är) bitar från katalysatorn/slut burken?

bränslepumpen funkar iaf..

Nu står bilen i ett garage och hoppas på att det är en ispropp. kan det vara katalysatorn som börjar ge upp?

577 Inlägg
24 december 2012
Äre lmm i den där? Kan de vara ett bränslerelä som spökar? Generatorn?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

2 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
det vet jag inte men de borde finnas. Generatorn har jag mätt upp på en mercedes verkstad samma veva ja bytte batteriet, 1 månad sedan och båda funkade utmärkt. ingenting tjuvtog ström heller, fast då äre inte de som är problemet nu när bilen har ström.

Kanske det är bränslefiltret som fått i sig nå skit och fukt sen blivit is där?

Sök