1601
Sök

Problem med styrningen

6 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Heej,  Körde en volvo xc70 d5:a och "krockade" med vänstra framhjulet i en trottoar inte speciellt snabbt. Men hela skiten fucka ur helt. Nu måste jag hålla ratten ca 1/4 del åt höger för att den ska gå rakt. Inget hände men felgen osv utan bara själva styrningen, och när jag lägger ratten som den ska vara, så drar bilen åt vänster. Någon som vet vad det är som är fel?

Mycket tacksam för svar mvh massor av stenskott lol
Senast redigerat av Stenskott (4 januari 2013)

2 763 Inlägg
4 januari 2013
Stenskott skrev:
Heej,  Körde en volvo xc70 d5:a och "krockade" med vänstra framhjulet i en trottoar inte speciellt snabbt. Men hela skiten fucka ur helt. Nu måste jag hålla ratten ca 1/4 del åt höger för att den ska gå rakt. Inget hände men felgen osv utan bara själva styrningen, och när jag lägger ratten som den ska vara, så drar bilen åt vänster. Någon som vet vad det är som är fel?

Du måste göra en ny hjulinställning.

Volvo - For Life

6 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Kan man göra det själv eller måste man lämna in bilen? Isåfall är det dyrt?

* Voff voff *
10 991 Inlägg
4 januari 2013
Stenskott skrev:

Troligtvis är länkarm och/eller styrled(er) krokiga. Kolla detta, byt det som är trasigt och gör sedan en hjulinställning.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

6 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Okeej tack ! smile

Sök