2909
Sök

Audi gt coupe hy problem

140 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
hej! har en audi gt coupe med hy motor -86 som krånglar lite och mina kunskaper har gett vika nu. även alla andras jag frågat, så prövar här också.

den gick klockrent ända tills jag misstänkte att den drog olja ( som den inte gjorde)  så jag plockade ur stiften och kollade kompet, 10 på alla cylindrar ( som det ska vara)
men det var samma dag som det blev minus grader ute. på kvällen när jag åkte hem från kompisen var det nån grad kallt. och det började med att den ryckte och ville lixom dö  när jag svängde vänster. men nu rycker den och vill dö när bara belastar motorn, typ att man slänger i en lite för hög växel på låga varv, eller när man motor bromsar fram till en rondell eller kurva och ska gasa på igen så det blir lite drygt för den.

om någon vet något där ute är jag väldigt tacksam, nu har jag letat runt och gjort allt i min makt men inget verkar funka. och det sista jag vill är att pilla isär luftvågen, för den får man väl troligtvis inte ihop nå mer
tack

Avstängd
10 388 Inlägg
24 januari 2013
svarden skrev:
hej! har en audi gt coupe med hy motor -86 som krånglar lite och mina kunskaper har gett vika nu. även alla andras jag frågat, så prövar här också.

den gick klockrent ända tills jag misstänkte att den drog olja ( som den inte gjorde)  så jag plockade ur stiften och kollade kompet, 10 på alla cylindrar ( som det ska vara)
men det var samma dag som det blev minus grader ute. på kvällen när jag åkte hem från kompisen var det nån grad kallt. och det började med att den ryckte och ville lixom dö  när jag svängde vänster. men nu rycker den och vill dö när bara belastar motorn, typ att man slänger i en lite för hög växel på låga varv, eller när man motor bromsar fram till en rondell eller kurva och ska gasa på igen så det blir lite drygt för den.

om någon vet något där ute är jag väldigt tacksam, nu har jag letat runt och gjort allt i min makt men inget verkar funka. och det sista jag vill är att pilla isär luftvågen, för den får man väl troligtvis inte ihop nå mer
tack

Vad har du kollat? Tändkablar + tillbehör ex.vis?

(Hade nämligen en gammal 100 som betedde sig på det vist där just det var problemet)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

140 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
fördelare och rotor tändstift ja allt utom kablarna har ja kollat, men dom ska enligt förra ägaren vara ungefär ett år gammla bara. kan ju testa  byta dom med smile

Avstängd
10 388 Inlägg
25 januari 2013
svarden skrev:
fördelare och rotor tändstift ja allt utom kablarna har ja kollat, men dom ska enligt förra ägaren vara ungefär ett år gammla bara. kan ju testa  byta dom med smile

KAN ju vara "dåliga" kablar. På min så tog det dock inte många sekunders letande att hitta kabeln (var -riktigt- dålig). Kan ju vara värt en titt iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 januari 2013
Om det började efter ett komptest så skulle jag då sätta en slant på att det är någon kabel som gått av/blivit glapp när du haft lös dom. Eller så har du fått dit dom i fel ordning alternativt sitter dom inte  ordentligt mot stiften.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

140 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
Sitter bra och i rätt ordning, kanske kan vara klapp i dom

Sök